Daar is geen tijdsduur voor aan te geven. Dat hangt af van hoe vrij ze bij jou in- en uit- kunnen lopen.
Katten komen in ieder geval rond hun etenstijd weer terug, en zijn ze er aan gewend om 's avonds binnen gehouden te worden dan zorgen ze er zelf, na een paar koude buitennachten, wel voor op tijd binnen te zijn.
Katten zijn wat dat betreft vrij zelfstandig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij voorkeur zo lang of zo kort als ze zelf willen.
Door katten buiten te sluiten ontneem je ze de toegang tot hun kernterritorium, wat enorm frustrerend voor ze is.
Beter regel je dat ze zelf naar wens binnen of buiten kunnen zijn.
Rieneke1
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Plus.
Gebruik daarbij een kattenluik met chip-herkenning, zodat vreemde katten het huis niet in kunnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus!
Ivana, daar was ik inderdaad bang voor, vreemde katten in huis, in ruim 16 jaar heb ik het ÉÉN keer meegemaakt dat er een vreemde kat binnen was [stond een etensbak leeg te eten].
Dus ja het kan, maar gebeurt zeer weinig. Ik ken trouwens mensen, die buiten wonen, die een raam open laten voor de kat, maar dat zou ik zeker in de stad niet doen in verband met insluipers/diefstal. Bovendien vergoedt de verzekering op dat moment niets meer...
Voor het geval wij niet thuis zijn hebben we een hokje getimmerd in de tuin. Lekker droog en tochtvrij met een warm dekentje erin. Je kunt evt. ook een kattenluikje in de schuur plaatsen. Onze katten gaan ook graag bij de diepvries zitten die in de schuur staat. Deze geeft nl. wat warmte af. Zorg bij warm weer wel voor water.
Dan kunnen ze het best een paar uurtjes uithouden.