ik heb een ziek hondje met lekkende hartkleppen, ze heeft nu een lichaamstemperatuur van 35 gr is ze dood aan 't gaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
anneliez
10 jaar geleden
bel de dierenarts, waarschijnlijk ga je hier allemaal verschillende antwoorden krijgen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, wat een vraag voor goeievraag.nl. Als je echt denkt dat je hond dood gaat ga je toch niet zitten internetten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zie mijn reactie bij DeeBee71
paulus811
10 jaar geleden
Ik wens je heel erg veel sterkte bij het aanstaande verlies. Heb zelf twee van die schatten en vrees de dag dat ik hetzelfde meemaak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
O wat erg... ik leef zo met je mee Nieki, en ik hoop dat je lieve schat niet lang hoeft te lijden. Ik wens je alle sterkte toe in deze verschrikkelijk verdrietige tijd. Als je het aankan, laat alsjeblieft nog weten hoe het gaat of gegaan is. Iedereen hier weet wat het is, en je kunt altijd voor alles hier terecht, geen vraag of onderwerp is taboe.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de wiederwaai de dierenarts bellen..!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Abby is gisteren ingeslapen in mijn armen en vanmorgen gecremeerd
Nooit zal ik mijn werkhondje vergeten.Haar urn staat op de kast bij haar vader en haar opa.Ben er kapot van, maar ik zou jullie nog wat laten weten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
O Niekie, wat verschrikkelijk verdrietig.... Ik ben wel heel erg blij dat ze in jouw armen is ingeslapen. Ik moet er van huilen. Er is niets zo verdrietig als een hond laten inslapen. Zo oneerlijk, ze zijn maar zo kort bij ons.. Ik wens je heel heel veel sterkte in deze verdrietige tijd. M~.
paulus811
10 jaar geleden
Niekie, heel veel sterkte van een hondenliefhebber.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt voor jullie medeleven. Ze was van mijn eerste nestje.. volgende maand zou ze de 19e 11 jaar zijn geworden..ze was een van de 5 puppies. En alleen zij heeft hartklachten gehad en waar ik mee gewerkt heb. Ben gestopt met fokken omdat ik niemand meer van mij een pup zou willen verkopen! vijf nestjes heb ik gefokt en heel populair mee ben geworden. Het is shit en nogmaals shit.......MIS HAAR ENORM

Antwoorden (2)

Normale lichaamstemperatuur van een hond is tussen de 38 en 39 graden. 35 graden is dus zwaar onderkoelt! Warm houden en nu naar de dierenarts. Het hoeft niet persé door de lekkende hartkleppen te komen maar er is absoluut iets met haar aan de hand. Laat je nog even weten hoe het met haar verder is gegaan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb de dierenarts gebeld en hij zegt dat het een aflopende zaak is. Ik weet zelf ook wel dat het niet goed zit met de temperatuur.Het gekke is dat ze vandaag steeds naar buiten wil om uit modderpoelen te drinken.Ze stond onder behandeling van een specialist in Duitsland, maar heb deze gisteren al gebeld, ze kan niets meer voor haar doen.Ik ga al een week niet meer werken om bij haar te zijn. Ze ligt hier naast mij op de bank onder een deken en houd haar in de gaten. Mijn hondjes zijn alles voor mij.Ze wordt 19-12-2013 11 jaar. Haar zusje mankeert niets ook haar bijna 14 jarige moeder heeft niets en nou net zij waar ik mee gewerkt heb wordt zo ziek dat ik de beslissing moet nemen. Wat is dit toch shit.. Weet niet wat ik moet doen.Hier ga je kapot aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik leef met je mee hoor, afscheid nemen is het grootste nadeel van het hebben van een dier. Ik weet niet wat ze heeft en of ze pijn of ander ongemak ervaart, maar het enige wat je haar nog kan geven is haar behoeden voor erger, beter gaat het tenslotte niet meer worden. Schuif "de beslissing" niet te lang voor je uit, daar ga je later waarschijnlijk alleen maar spijt van krijgen. Ik wens je heel veel sterkte.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik vind dit heel erg raar. Vooral dat de da zegt dat ze niets meer kunnen doen en jou dus zo thuis laten zitten. Gewoon het hondje thuis laten sterven? Echt heel vreemd.
Als een hart slecht pompt, kan hij ook het lichaam niet op temperatuur houden.
Het zal dus wel met elkaar te maken hebben. De lichaamstemperatuur van een gezonde hond is 38 graden. De hond is dus duidelijk onderkoeld.

Inmiddels zal je al wel de dierenarts gebeld hebben denk ik.
Ik wens je sterkte
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zie mijn reactie bij DeeBee71