ik heb 2 lhasa apsos die weekend en door de week blaft om 5 uur wat moet ik daar aan doen? iemand een tip?

Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan aan veel dingen liggen.
Als de krantenjongen op dat tijdstip langs komt (hier wel) kan het zijn dat ze gealarmeerd zijn.
Ook kan het zijn, dat ze moeten plassen omdat ze laat op de avond nog gedronken hebben. In dat geval moet je ze vanaf 8 uur in de avond geen water meer geven (dit om te testen of dat het is).
Verder kan het zijn dat de meest actieve gewoon de ander wakker maakt en dat ze gezamenlijk de roedel bijeen roepen. Een hond die zijn baas respecteert wacht in stilte tot de baas zelf wakker is, dus het kan ook liggen aan de rangorde. Als een van de honden zich boven jou verheven voelt neemt hij de leiding en zegt dat de nieuwe dag begonnen is.
Het valt allemaal op te lossen, maar als je het niet alleen kan, zal je een hondentherapeute nodig hebben. Vraag het adres van een goede therapeute aan je dierenarts.
Ivana