Kan ik mijn vis nog genezen?

mijn vis drijft nu al een half jaar aan het oppervlak. Ik weet niet hoe ik haar moet genezen. weet iemand dat? Ik denk dat er een luchtbel in haar zit, want haar buikje is aan de ene kant bol. Kan iemand helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Antwoorden (4)

Er zit teveel in de zwemblaas. Dit komt vaak doordat onze huis vissen doorgekweekt zijn. Jouw vis kan de gassen niet kwijt. Je kan dit oplossen door met een hele dunne naald een gaatje te prikken maar dit is niet zonder risico, prik je op de verkeerde plek dan kan je via sterven. Aangezien jouw vis al een half jaar drijft lost het probleem zich niet van zelf op, en is het prikken het risico wellicht waard. Denk goed na voordat je deze keuze maakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Teveel lucht moet daar staan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
denk dat je zelf daar niet aan moet beginnen.
Als je het na een half jaar nog steeds kan aanzien en hij eet nog zou ik er niets aan doen.
Zelf doktertje spelen zou ik niet aan beginnen.
Je kan hem ook uit zijn lijden verlossen eruit halen en steen erop klinkt wreed maar wat is erger voor een vis die niet blij is .
de keuze is dus aan jou met een naald aan de gang of zonder verder lijden er een eind aan maken.
Sterkte!,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt, ik zal kijken wat ik ga doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet het is niet leuk om te doen vandaar ook de duim naar beneden een paar keer op mijn antwoord.
Wens je sterkte!!
Als een vis ziek wordt, wordt dit meestal veroorzaakt door verkeerde omstandigheden in het aquarium.

Met veel aandacht voor de juiste omstandigheden en de juiste waterkwaliteit kan al veel narigheid worden voorkomen.

Een vis die 'zomaar' een half jaar drijft, is niet normaal en een zeldzaam ziektebeeld. Ik raad je daarom aan om een in vissen gespecialiseerde dierenarts op te zoeken. Neem eerst telefonisch contact op om zeker te zijn.

Vervoer de vis in het aquariumwater maar neem ook een staaltje van het aquariumwater mee in een afgesloten fles. Spoel die fles enkele keren met dat aquariumwater en doe ze daarna volledig vol zodat er geen lucht mee in de fles zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet wat voor vis je hebt. Maar sluierstaarten bijvoorbeeld kunnen op zich leven met lucht in hun buik. als je dit wilt voor komen bij sluierstaarten, moet je ze zinkend voer geven. Doorprikken kan inderdaad, maar als je dat zelf doet heb je grote kans dat je dat op een verkeerde plek doet en dat je de vis per ongeluk dood prikt. Dierenartsen kunnen dit ook maar ja... dat is wel duur natuurlijk. Als het een sluierstaart is, betekent dit waarschijnlijk dat de zwemblaas niet meer geleegd kan worden. Hiermee kunnen vissen omhoog komen of dalen. Als dit uit balans is, zwemmen ze meestal bij de oppervlakte. Als dit niet het geval is, zou je kunnen kijken of het een bepaalde ziekte kan zijn. en zo ja, welke en of er iets tegen te doen is. Je kunt je vis misschien ook meenemen naar de dierenwinkel, daar kunnen ze je vast ook informatie geven over wat er met hem aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké, ja mijn vis is inderdaad een sluierstaartvis.