kan een jonge houtduif bij een oudere tortelduif samen in een hokje?

Hallo,

Ik heb vanmorgen een jonge houtduif gevonden, en die heb ik meegenomen naar huis. Thuis heb ik al 4 jaar een tortelduif, die zit in een mooi hokje. Nou is mijn vraag of ik de jonge houtduif bij de oudere tortelduif in het hokje kan zetten, dat ze dus samen zitten? Ik kan namelijk nergens op google deze vraag vinden of iets dat er op neer komt. Alvast Bedankt!

Met vriendelijke groet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
niko
10 jaar geleden
Als de jonge duif niet gewond/verzwakt is zou ik ze gewoon loslaten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom wil je de houtduif in een hokje opsluiten??
Het is een wilde vogel die buiten in groepen leeft. Daar vormen ze ook koppeltjes. In een hokje zal hij zichzelf en je tortelduif verwonden door de stress, Daarnaast kan hij ziektes en schadelijke bacteriën overbrengen op de tortelduif. En waarom heb je hem eigenlijk meegenomen? Was hij gewond? Misschien werd hij nog gevoerd door zijn ouders die in de buurt waren.
Breng hem alsjeblieft zo snel mogelijk naar de vogelopvang. Die geeft hem de juiste verzorging en laat hem weer vrij als hij opgeknapt is.
Je kan ook de dierenambulance bellen. Die halen hem op en brengen hem dan zelf naar de opvang.

Antwoorden (1)

Ik hoop niet dat je de jonge houtduif ook voor de rest van z'n leven in een hokje wil plaatsen?
Laat het beestje los, of breng het naar een vogelopvang als het iets mankeert.
Zet ze sowieso niet bij elkaar: je weet niet wat de houtduif met zich meedraagt, en de tortel is niet veel gewend.
Verder zijn het vogels die dermate verschillend zijn dat ze geen plezier beleven aan elkaars gezelschap.
Beter koop je een lachduif om bij je tortel te zetten.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+1 Inderdaad, meteen weer loslaten of naar de vogelopvang. Arme duif....