Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mogen katten geregeld van brok wissellen of niet?

Lijkt mij nogal ééntonig om elke dag dezelfde brok te eten maar hoe zit het nu eigenlijk bij katten, mag het? of beter van niet?

Toegevoegd na 1 minuut:
wisselen zonder die dubbele l bedoel ik dan

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
604

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je een goede brok hebt gevonden waar je katten het goed op doen, en ze eten het graag, dan is er geen enkele reden van brok te wisselen.
Sommige katten kunnen slecht tegen plotse voerveranderingen, en krijgen diarree.
Wat het eentonige betreft, katten denken niet zo.
Daarnaast zal je je kat toch heus wel eens iets extra's geven, een koolvisje, een snoepje of stukje kip? Wat natvoer?
(Lees meer...)
Rieneke1
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In principe zou je het ook moeten mengen zodat het maag/darmstelsel aan het nieuwe voer kan wennen,maar meestal kun je in één keer overstappen.
Ik heb er met mijn katten nooit problemen mee gehad als ik van het ene op het andere merk overging.
Wel is de kans groot dat ze het nieuwe voer misschien niet lusten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat mag wel,het is afwachten hoe je kat er op reageert.
Ivana
10 jaar geleden
Je moet dit gewoon niet doen als je kat met smaak zijn brokken verorbert. Je denkt als een mens. Ik bedoel, katten denken niet in variatie. Als je goede brokken geeft krijgt je kat alles wat hij nodig heeft, waarom zou je wisselen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan hoef je toch niet te wisselen als je al gevarieerd geeft?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dit mag,maar beter is het om eerst te mengen met het oude voer als je kat niet tegen de overschakeling in één keer kan.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding