Mag het dierenasiel een zieke kat mee geven?

Kitten uit het asiel gehaald, mee naar dierenarts geweest, kostte €91,- , volgende dag overleden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even terug gaan dan he. Dit is natuurlijk niet de bedoeling
Rieneke1
10 jaar geleden
Dat soort dingen gebeurt een enkele keer, het gaat nu eenmaal om levende wezens.
Uiteraard probeert een asiel te voorkomen dat je een zieke kat meekrijgt. Even overleggen met het asiel.
Kan je bewijzen dat het kitten overleden is?
En puur uit nieuwsgierigheid: weet je ook waaraan het kitten oveleden is, wat gebeurde er precies?

Het beste antwoord

Mocht je kat binnen 14 dagen na plaatsing ziek worden, dan zal hij meestal kosteloos worden behandeld. Dit staat ook als het goed is in de overeenkomst die je getekend hebt.
Je had dus eerst moeten overleggen met de beheerder van het asiel voordat je zelf naar een dierenarts was gegaan.

Toegevoegd na 12 minuten:
Wil je in die periode met het dier naar je eigen dierenarts, dan worden de kosten daarvan niet door het asiel vergoed.

Toegevoegd na 36 minuten:
In Amsterdam geven ze zelfs een maand lang medische nazorg:
http://www.dierenasielamsterdam.nl/intro_asiel_nazorg.htm
Dit verschilt dus per asiel.

Het dierenasiel zal je nooit met opzet een zieke kat hebben meegegeven. Blijkbaar leek de kat in het asiel nog gezond.
Dat het dier achteraf toch ziek bleek te zijn kan helaas een keer gebeuren. Daar is dan ook de gratis medische nazorg voor bedoeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het dier dat je mee krijgt uit het asiel ziek blijkt te zijn, moet je terug naar het asiel, naar de dierenarts, dat is onderdeel van de "deal", want dan wordt door de "eigen" dierenarts behandelt. Zo zijn de regels.

Er kan natuurlijk altijd iets gebeuren, bijvoorbeeld in het weekend of 's nachts, gewoon onverwacht, maar hier zou ik zeker over bellen, weet niet of je €91,- terug zal krijgen, maar wel dacht ik te weten, dat je een andere katje zonder extra kosten mag uitzoeken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Antwoord
Je vraagt of het asiel een zieke kat mee MAG geven... nou dat is zeker de bedoeling niet en nee dat MOGEN ze van zich zelf al niet, het is niet de bedoeling, zeker niet.