Hoe kan ik ochtend urine verzamelen van mij poes?

Ik moet volgende week met mijn poes Videl naar het UKG.
Ze hebben mij gevraagd om ochtend urine mee te nemen van haar.

Hoe doe ik dat? Ik weet dat er van die korreltjes zijn waar het urine niet door word opgenomen, maar hoe zorg ik er voor dat dit van de ochtend is? Ik kan een poes niet dwingen om te plassen.

Ik moet ook ontlasting mee nemen, maar ondertussen heb ik ook nog een kater rondlopen (in mijn 1 kamer appartement)

Iemand een suggestie?

10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sterkte voor de poes

Het beste antwoord

In principe moet je gewoon urine van de nacht meenemen hoor,de kat s'nachts opsluiten met bak in je badkamer want ik neem aan dat je die wel hebt of je keuken.

Er zijn inderdaad korreltjes bij de da te koop die geen vocht opnemen,maar je kunt ook een plastic zak in reepjes knippen en die in de bak doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Simpele search via Google levert de oplossing op: er zijn korrels die geen vocht opnemen, of je kan natuurlijk een zak onderop je kattenbak leggen.

Praktische oplossing wanneer je zeker wilt zijn dat het ochtendurine is: op de break-even tijd (het moment wat jij acht dat de wisseling tussen nacht/ochtend is) de kattenbakinhoud wisselen. Persoonlijk lijkt me dat 5 à 6 uur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik hoorde gisteren eind van de middag dat ik vanochtend met kat en ochtendurine naar UKG kon komen. Geen tijd meer voor korreltjes, en twee katten en twee bakken. Gisteravond even de bak die volgens mij alleen door de kater wordt gebruikt leeg gemaakt en met plastic snippers gevuld, maar dat vond hij niets. Toen heb ik een potje klaargezet en een oude lepel, kap van die ene bak gehaald en gewone vulling erin, en hopen;) Vanmorgen 7:15, kater ging naar bak, ik net wakker, er meteen achteraan. Hij ging zitten, en toen ik hoorde dat de urine begon te lopen heb ik de lepel eronder gehouden. Kon het niet zien, maar kon op geluid wel richten. Plassende katten blijven zitten tot ze klaar zijn, dus ik had al snel een lepel vol. In het potje gekiept, en dat mee naar Utrecht...

Sterkte met je poes bij UKG, en bereid je maar voor: ik kwam bij een internist en een kamer vol studenten, waar ik eerst een half uur uitgebreid allerlei vragen over de symptomen en problemen van de kat kreeg. Onderzoek door studenten, werd daarna door de internist gecontroleerd (bv hartslag opnieuw opnemen). Je wordt daar erg fijn geholpen, en ze zijn allemaal even lief voor dieren;)

Toegevoegd na 20 minuten:
De kat sliep bij mij en ik was gaan slapen met het idee dat ik wakker moest worden als hij ergens heen zou gaan. We werden allebei wakker van de wekker, zodat we samen naar de bak konden;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat van die lepel heb ik vaker gehoord, maar het lijkt mij dat de kat schrikt als ik achter hem aan ren naar de bak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat denk ik ook Pokemon;) Ik ben gewoon rustig "toevallig" ook die kant op gelopen, en heb even gewacht op de reactie van de kat. Die stond eerst even te kijken omdat het raar was dat er geen kap op de bak zat, maar na wat snuffelen besloot hij dat hij toch aan het goede adres was. Daarna rustig even laten graven en wachten totdat ik zijn urine hoorde lopen. Toen pas op mijn hurken erbij gaan zitten en de lepel eronder gehouden - dan is hij al bezig en loopt niet meer weg - en boevendien willen ze het eerste en laatste beetje van de urine niet hebben.
De kat keek wel raar, maar dat zou ik ook doen als iemand ineens een lepel onder mij hield op de wc;)