hoe kan het komen dat je grasparkiet opeens bang is voor je hand EN vinger?

Vraagje: ik heb jesse heel vaak gestreeld op zijn wang of nek en vond dat zo te zien heerlijk. maar sinds vandaag vond hij het opeens niet meer leuk en beet hij soms zachtjes op mijn vinger... en als ik mijn hand in de kooi steek probeerd hij oook opeens te vluchten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Hij zal ergens van geschrokken zijn wat jij misschien niet gemerkt hebt.
Het beste is om weer rustig te laten wennen aan je hand buiten de kooi door wat lekkers te geven zodat het weer vertrouwd wordt voor hem.
Mocht hij je weer vertrouwen dan kun je langzaamaan het deurtje open doen en proberen iets lekkers te geven met je hand een klein beetje in de kooi.
Het is afwachten hoe hij gaat reageren,maar met veel geduld zal dit wel weer goed komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+!
Inderdaad het gewenningsproces opnieuw beginnen Evelien 13.
Niet dwingen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet uit de kooi laten is mijn advies. Eerst weer zijn vertrouwen winnen in je hand. Dus het proces opnieuw beginnen met laten wennen aan je hand als hij in de kooi is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist Wendy,een + voor je toevoeging.
En bedankt voor je + ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je te weinig geduld hebt,hier kunnen weken of zelfs langer overheen gaan eer hij je gaat vertrouwen.
antwoord op de vraag: "Hoe kan het komen dat je grasparkiet opeens bang is voor je hand EN vinger."

zoiets heb ik ook eens meegemaakt, met de papegaai van mijn hospes van mij. (iemand bij wie ik een kamer huurde)
Ik kon werkelijk álles met dat dier doen, héérlijk vondt-ie dat ....

Totdat mijn moeder binnenkwam met een zwarte leren jack aan .... vanaf dat moment begon hij me te bijten. Hij leek ook bang (geworden) inderdaad ... :s
Misschien had je op dat moment ook zoiets aan ? of wellicht was er iemand geweest met zoiets aan ?
Dit zou in ieder geval een reden kunnen zijn. ;)
succes in ieder geval met het (opnieuw) handtam maken ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik hoop vooral dat je er iets aan hebt ... en ook je parkiet ... want het is niet leuk als zoiets gebeurd :(