waneer mag pup mee naar de dierentuin?

De kinderen hebben binnenkort vakantie en willen graag naar de dierentuin. Maar vanaf hoeveel weken mag een pup mee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Dat is veel te druk en stressvol voor zo'n beestje. Onze volwassen hond gaat niet eens mee naar zoiets, die word helemaal hyper van al die mensen.
Rieneke1
10 jaar geleden
Bij de meeste dierentuinen zijn honden niet welkom, pup of niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ritsuka, het ligt aan het karakter v/d hond en hoe goed hij gesocialiseert is. blijkbaar kan jouw hond het niet aan, maar die van hem miss wel, verplaats je daar in?
Ritsuka
10 jaar geleden
Onze hond is wel goed gesocialiseerd, maar ze word gewoon snel nerveus van drukte of onbekende dingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan ook nog.. Mijn excuses

Antwoorden (4)

Zoals Ritsuka zei is het niet altijd even goed voor de hond. Kijk op de website of honden überhaupt mogen. Bij een aantal dierentuinen mogen honden zelfs niet naar binnen. Als er niets over de leeftijd staat, mag een hond gewoon naar binnen. Nogmaals: overweeg of je echt een hond wil meenemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op zich is het een hele goede oefening om een pup te socialiseren en te laten wennen aan drukte
Maar ik zou het zeker niet doen voor hij alle inentingen heeft gehad

Toegevoegd na 5 minuten:
En je moet er wel rekening mee houden dat een pup niet zo lang mag lopen .
Dit omdat het zijn gewrichten niet ten goed komt als hij nu al zo lang gaat lopen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn hond gaat gewoon mee naar dierentuin Amersfoort. Ze hebben daar enige jaren geleden zelfs een hondendag gehouden met wedstrijden.
Er is niets mis mee om een hond mee te nemen naar een dierentuin, mits goed aangelijnd en niet agressief kan de hond er veel van leren.
Denk je nou echt dat de hond het verschil ziet tussen een rustige leeuw en een agressieve buurkat? Welnee, gewoon iets anders waar hij aan went.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik ben het eens met ivana, het is gwn socialisatie. zoals in een eerdere reactie staat, wel uitkijken met inentingen, en dat de pup niet té lang loopt. til hem desnoods.. of neem een kinderwagen mee? (ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, of welk ras je hond is ;)) ik zou wel koekjes en een flesje water+ bakje meenemen voor de jonge hond! en als hij agressie vertoont ( lippen aflikken, grommen.. duhh.. etc. bij het likken wel kijken dat de hond niet kwispelt, anders is het speelsheid..)
Bij de meeste dierentuinen is het niet toegestaan om een hond of puppy mee te nemen. Enkele dierentuinen maken hier echter een uitzondering op. Een compleet overzicht is hier te vinden: https://www.vakantie-check.nl/hond-mee-naar-de-dierentuin-waar-mag-dit-wel-of-niet/