Nee. Algeneters zijn altijd vissen die een soort van stofzuiger-mond hebben, en dan niet van die soorten die alleen over de grond gaan, maar dus ook met hun bek plat tegen het glas kunnen.

Lees hier over de meer reguliere algeneters die je zult kunnen vinden:

http://members.home.nl/rolanddegroot/algeneters.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alhoewel guppy's geen algeneters zijn zoals mijn voorganger beschrijft eten ze wel algen. Guppy's zijn voornamelijk planteneters, maar ze eter ook algen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, dat hangt er vanaf hoe je algeneter definieert.

Guppen eten algen. Echter niet alle soorten en ze hebben naast algen ook andere voedingsbronnen nodig (maar dat geldt eigenlijk ook voor vissen die klassiek als algeneter bestempeld worden).