Waar kan ik verf vinden om onze koeien te verven?

Mijn pa wordt volgende week 50.. We willen graag met diervriendelijke verf 50 op onze koeien verven.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Informeer bij trimsalons voor honden. Er zijn diverse wedstrijden dat honden voor een show geverfd worden, met name bij Poedels gebeurd dit. Een site die ik aan kan raden door snelle levering en goede service: www.transgroom.com
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik je een advies mag geven: Doe het niet, elke verf kan de huid aantasten wat een lagere opbrengst betekent bij de slacht van de dieren.

Het beste antwoord

Leuk plan! Kun je niet van die haarverfspray gebruiken, als mensen er tegen kunnen dan de koeien toch ook wel? En in alle kleuren verkrijgbaar.

http://www.shopwiki.nl/l/haarverf--haarspray
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen idee waarom je de minnen krijgt, ik vind het een superplan, het werkt veel sneller dan met een kwast of de blokken hieronder en vooral veel netter!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het enige nadeel is dat je het wel weer moet uitwassen met shampoo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat is misschien niet handig. Aan de andere kant wil je ook weer niet dat de verf er bij het eerste buitje afspoelt lijkt me. Misschien is het een ludiek idee om alle verjaardagsgasten uit te nodigen voor een dagje koe-wassen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toch is het een beter antwoord want dat schapenspul blijft nog veel langer zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mij lijkt het geen verstandig idee, tenzij aangetoond is dat het geen gezondheidsproblemen kan opleveren voor koeien als ze het binnenkrijgen, omdat koeien hun eigen en elkaars huid likken als huidverzorging en als communicatie.
Ik verwacht dat van haarverfspray voor mensen niet aangetoond is dat het veilig is bij inname omdat mensen haarverfspray normaal gesproken niet in hun mond krijgen, en daarnaast zijn sommige stoffen veilig voor mensen maar giftig voor bepaalde diersoorten, wellicht bestaat dat verschil tussen mensen en koeien ook wel.

Andere antwoorden (1)

Misschien kun je van die blokken halen die ze bij schapen gebruiken in de paartijd.
Dat is een gekleurd blok wat ze bij de ram voorbinden.
Weet alleen niet hoe lang de kleur dan blijft.