hoe lang duurt het voor dat mijn guppen.gaan paren als ik ze net heb.gekocht

Ik heb 1 mannetje en 3 vrouwtjes guppen gister.gekregen hoelang duurt het voor dat ze gaan paren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16 minuten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als dat de foto van jou nieuwe aanwinst is zou ik je aanraden nog eens heel goed na te denken over wat je wilt. Guppen (geen enkele vis trouwens) horen niet thuis in een kom. Guppen hebben een aquarium nodig van minstens 60 liter. Denk goed na over wat je met je guppen wil doen, je wil toch niet als dierenmishandelaar door het leven gaan? Zorg voor een degelijk aquarium voor hen of een andere thuis ;)

Antwoorden (3)

wanneer ze gaan paren is niet duidelijk,
ik weet nu toch ook niet of ik seks heb vanavond? :)

vissen zijn wel gemakkelijke dieren, als je ze rustig mee neemt vanuit een dierenwinkel naar huis, en hun water een kamer temperatuur heeft voelen ze zich snel op hun gemak, Wel moeten ze even wennen aan het feit dat ze opeens niet meer tussen vele vissen zwemmen, en het moeten doen met een kleinere vissenkom.

Mijn zus heeft ook vissen, en paren wat af!! in een jaar tijd zijn er al 5 vissen bevallen (En opgegeten door de moeder - S'nachts)

Ik daar in tegen heb bijna de zelfde vissen, de zelfde hoeveelheid, en een veel grotere aquarium. Echter zijn mijn vissen nog steeds niet zwanger.

bij het begin heb ik zelfs naar tips gezocht, Het leek me leuk om 2 aquariums naast elkaar te hebben, een met volwassen vissen, en eentje met babyvissen.
Maar tips en tricks helpen ook niet.

Ik heb wel een papagaai & een hond, Misschien dat deze geluide de vissen afleiden?
Mijn zus is vrijwel nooit thuis.

Succes ermee haha :D
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe lang het duurt is natuurlijk niet te zeggen. Van zodra het paringsritueel is ingezet zal het niet lang meer duren. Het mannetje begint dan voor de vrouwtjes te 'dansen', vooral met zijn staart.

Toegevoegd na 1 uur:
De draagtijd van een gup is trouwens 4 weken. En langer eigenlijk ook, want ze dragen niet alleen jongen van bevruchte eitjes, maar bewaren ook een deel van het zaad voor een volgende bevruchting. Een vrouwtje kan van 1 bevruchting dus verschillende worpen doen. De eerste keer (dus wanneer ze nog 'maagd' zijn) laten vrouwtjesguppen zich het makkelijkst bevruchten. Wil je in de toekomst dus makkelijk guppen kweken moet je zeker de dochters bijhouden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet wel dat de meeste guppen om de 30 dagen paren. Maar je weet nooit zeker welke gup het mannetje kiest dus ik heb ook regelmatig last van verwarring bij welke gup gepaard is.