Wat zijn kleine zoetwatervissen die in koud water kunnen?

Koud als in kraanwater zonder warmte element. Kleine vissen want mijn bak is niet zo groot

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

goudvissen, dwergparadijsvissen, een dwergzonnebaars, een indische glasbaars, (neon) tetra's je zou er ook garnalen of algeneters in kunnen doen

een foto van een dwergzonnebaars

een foto van een dwergparadijsvis
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Guppen (een stuk of 5 -6) doen het ook in koud water (kamertemperatuur) nog goed, alleen in kleuren komen niet zo fel op.
Natuurlijk een paar (twee) goudvissen zijn ideaal.
Er wel op letten dat u die beestjes niet zomaar in het koude kraantjes water kiepert maar eerst op omgevingstemperatuur laat komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Castle
10 jaar geleden
Simpel, maar duidelijk antwoord +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke bedankt! Guppen dacht ik zelf ook al aan. Voor goudvissen is mijn bak te klein aangezien goudvissen zelf al ruim 15 cm kunnen worden :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk er wel aan guppen krijgen erg veel jongen dus zou alleen mannetjes erin doen . Die zijn het mooist.
Anders de bak al snel erg vol!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet omdat guppen overleven in water op kamertemperatuur dat het ideaal is voor hen. Dan is goudvissen een beter idee, maar dat zijn nou niet meteen kleine vissen waar de vraagsteller om vroeg...
Je kan ook goudelrits erin zetten die blijven klein.
Denk erom eigenlijk is een gup ook een warm watervis !!

Toegevoegd na 4 minuten:
Heb ze zelf in de vijver maar in een bak kunnen ze ook
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als het je wat lijkt ik heb wel een paar over en anders kan je ze in een Goede dierenwinkel vaak wel bestellen want je komt ze niet vaak tegen.