Wat gebeurd er als je bij een langharige, licht krulllende hond de klitten laat zitten?

Als je deze bijvoorbeeld een maand laat zitten, en deze dicht aan de huid zitten? Wat kan er gebeuren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Is pijnlijk, en je wil geen schimmels eronder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Arme hond!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke hond is arm?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op den duur gaat het vacht vervilten en dat moet je niet willen. Ook gaat het vacht stinken.
Rieneke1
10 jaar geleden
Ytje, een verwaarloosde hond is arm aan aandacht en verzorging.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat is waar inderdaad.

Antwoorden (2)

Vuil ophopen, jeuk, ontstekingen etc. Maar of dat al na een maand is weet ik niet. Plus dat je ze er dan helemaal niet meer uitkrijgt en de hond zal moeten scheren...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar komen die ontstekingen dan vandaan? En waardoor de jeuk?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat er niet genoeg lucht door de vacht langs de huid komt. Het gaatdan broeien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke op die manier, dan snap ik het. Dankje!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan krijg je een hond met dreadlocks.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan kun je beter gelijk voor een komondor kiezen momopoyolo. ;-) Verder een + voor dit antwoord. Maar na een maand heb je echt nog geen vervilte hond,daar gaat wel iets langer overheen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb net opgezocht wat een komondor is. Een echte dreadlocks hond dus.
Krijgt die dan geen last van zweet en ontstekingen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee,je hebt eigenlijk weinig onderhoud aan een komondor want je hoeft niet te borstelen of te kammen,hooguit 1 a twee keer per jaar wassen,maar omdat het lang duurt eer de vacht droog is,kun je dit het beste in de zomermaanden doen.
Ik snap niet waarom je dit zou willen. De klitten gaan steeds verder op de huid zitten en je hond heeft steeds het gevoel dat er iemand aan je haren zit te trekken. Daarnaast hebben de honden hun huid nodig voor het binnenkrijgen van zuurstof en dit kan dan ook niet meer.
Uiteindelijk krijg je het ook niet meer voor elkaar deze klitten te borstelen want dit is zeer pijnlijk voor de hond, scheren zal ook een lastige klus worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op het eerste deel van het antwoord: wie zegt dat ik dit wil?
Op de rest: dit is allang gegeven
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik probeer je alleen te helpen, fijn dat dit word gewaardeerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je niet met die eerste zin was begonnen, zou het al heel anders overkomen.