Is het wel hygiënisch als een kat zichzelf zo vaak 'wast' (met haar tong schoon lekken)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Heel veel dieren doen het op deze manier. Het liefst doen ze dat na het eten, omdat de tong dan wat vetter is. Op die manier blijft al het vuil aan de ruwe tong plakken. Het klinkt niet erg hygiënisch, maar de natuur heeft dit vast niet voor niets zo gemaakt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

als je je wast wordt je schoon, dus JA dat is hygiënisch vind ik.
Die tong spoelt wel weer schoon als de kat water drinkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt, ze zeggen dat een bek van een dier vaak schoner is dan van een mens? Wat heb je toch een mooie ara. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*word je ;-)
*wel terug schoon. 'weer' is wat regen en die zaken betreft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ voor de ara?? :P
Dank je trouwens, :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wel weer schoon klopt toch wel? :O
Ik heb t nog nooit anders gehoord! Zelfs niet van mijn Nederlands leraar
Rieneke1
14 jaar geleden
ja hoor, dat klopt.
terug schoon is meer belgisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, 'terug schoon' is niet meer Belgisch! Hier gebruikt men ook heel vaak foutief 'weer'! Dit is gewoon zodanig ingeburgerd dat men het niet meer weet!
Ja natuurlijk, dit bekkie reinigt zichzelf. Wij poetsen tanden maar "wassen ook vaak de ander" en poetsen ook daarna niet altijd onze tanden!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ander wassen? Hoezo? ;-p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahhaaa
lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel gevat he? die lora
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je had het goed door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol ;-)
Ieder dier en ieder mens in je nabijheid is in principe onhygiënisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel,dit is zeer hygienisch. Het is zelfs zo dat als het je opvalt dat je kat zich minder gaat likken,je het beste er even mee naar de dierenarts kunt gaan. hij/zij heeft dan hoogstwaarschijnlijk ongemak of een ontsteking die hijzelf met "likken"niet kan "genezen".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik vind van wel katten en honden hebben namelijk een schonere tong als mensen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Puur natuur!