wat moet ik doen als mijn hond een konijn dekt?

hij doet het elke dag wel weer maar ik weet niet wat ik er tegen moet doen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (6)

Steriliseren.

Toegevoegd na 35 minuten:
Dan is de hond niet meer zo hitsig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hem straffen als hij dat doet, meestal leren ze het dan wel af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jouw hond doet dat niet zomaar, ik denk dat je je hond het beste uit de buurt kan houden van jouw konijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
allereerst niet in paniek raken gast150243 je vraag is wel wat summier wat is bijvoorbeeld de leeftijd van je hond ? het geslacht ? want ook teefjes kunnen dit gedrag geven. tip houd hond en konijn gescheiden konijn is een prooidier dus je kunt die 2 nooit alleen laten, als het om een jong hond gaat dan kun je dit afleren door het niet te bestraffen maar door af te leiden (lekkers,speeltje) op het moment dat je hond "goed "gedrag vertoon beloon je hem/haar dus gewoon manieren leren. veel succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hallo, als u niet met uw hond wilt fokken (wat ik hoop ) dan is castratie of sterilisatie een hele goede optie.
het feit dat hij rijdt houdt in dat hij geslachtsrijp is.
en als het een pup betreft doet hij poging om het te leren.
wat vaak afdoende helpt, is een plantenspuit nemen, en elke x dat hij het doet een spriets op de neus geven.
niets erbij zeggen, geen foei of wat dan ook.
hij zal dan zijn gedrag koppelen aan het onaangename gevoel van een koude natte straal op zijn oh zo gevoelige neus.
en kiest dan eieren voor zijn geld, want een hond is zuinig op zijn neus.
veel succes :)
bij de foto de omgekeerde wereld, met een knipoog.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat niet dekken dat is gewoon dominant gedrag van u hond naar u konijn toe.
Scheiden anders blijft hij dit doen