Wat te doen na vlobehandeling (van je kat) in huis?

Mijn kitten is vandaag naar de dierenarts geweest en had dus vlooien. Ze is hiervoor behandeld. Wat moet ik doen met het huis? Sowieso goed stofzuigen weer en dweilen maar het bed verschonen? (Paar dagen geleden nog gedaan) En de stoffen bank ook heel goed onder handen nemen? Of is stofzuigen genoeg

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Stofzuigen zorgt er juist voor dat he de vlooien door het hele huis verspreid.
Ze zitten in de lakens, gordijnen en kiezen en hoeken.

Bij de dierenarts en speciaalzaak kun je een middel halen waarmee je de omgeving van het beestje behandeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kieren
Ik had er een tijdje terug ook last van met mijn hond, een van de dingen die je hier tegen kan doen wat heel goed werkt is om een spuitbus te kopen, volgens mij is deze gewoon te kopen in een dierenwinkel.
Hiermee moet je de kamers goed bespuiten, ook staan deze instructies op het pak..
het nadeel is wel dat je dat het beste kan doen als jullie/jij het huis uit bent want het is niet al te best voor je gezondheid, vervolgens moet je alle ramen open zetten zodat de lucht eruit kan en dan nog een keertje goed stofzuigen.

Succes ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad.Ramen en deuren dicht, goed spuiten kamer voor kamer, vooral de kieren en hoeken en de vloer en (onder) de bedden. Kamer die gedaan is meteen afsluiten, na de laatste kamer de deur uit gaan en een paar uur in laten trekken, dan goed luchten. En geen huisdieren achterlaten (denk ook aan het aquarium)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
naderhand juist niet stofzuigen