Een bak met water (liever geen kom ivm zuurstof) plantjes waarop hij kan rusten, ook een gedeelte wat blijft drijven. Vissenvoer geven, 2x per dag kleine beetjes. water schoonhouden.

Toegevoegd na 22 minuten:
bak vullen met sloot water, vissen voer= goudvisvlokken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een vis die planten nodig heeft???? Ken wel meer rare dingen maar nog nooit dat een vis een plant nodig heeft om te rusten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
werd mij altijd verteld, mag ook een stukje hout zijn oid
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een vis heeft totaal niets nodig in het aquarium om te overleven, als er maar voldoende zuurstof in het water zit.

Andere antwoorden (2)

Kikkers zijn een beschermde diersoort en mogen dan ook niet in gevangenschap gehouden worden. Zij horen in het wild rond te zwemmen. Ik weet nu al dat dit diertje ten dode staat op geschreven.
Deze diertje leven van organisme die zich in het open water bevind. Deze organisme ga je niet vinden in kraantjes water of regenwater. Beekwater zal geen oplossing zijn want dit water zal gefilterd worden door de filter die in het aquarium bevind. Een filter die noodzakelijk is anders zou je water binnen de paar dagen verrot zijn wat funest is met alles wat in de aquarium leeft
Daarom geef ik de raad om dit diertje zo snel mogelijk terug in de natuur te zetten.
Gebruik het niet als experiment. Kikkers zijn een onderdeel in een groot ecosysteem.
Als je dit experiment dan toch wil doen ,ga dan naar iemand die een goede ervaring heeft met aquariums, maar de kans zal zeer groot zijn dat het alsnog te vroeg gaat sterven
Robby BB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dit wel een kikker die in Nederland thuis hoort?? Vind hem wel heel erg groot voor een Nederlandse kikker. Daarbij is de kikkervis niet beschermd en zijn het pas kikkers als ze longen hebben gevormd (dus alle poten heeft), tot die tijd mag je ze vrij houden.
Een kikkervis dient men het zelfde te houden als elke andere vis todat deze poten begint te krijgen, dan dient er een ruimte te zijn waar ze aan land kunnen komen om op te drogen.

Let op!

Indien dit een inheemse kikkervis is (wat ik betwijfel gezien de grote) dient deze na het krijgen van longen (zodra de achterpoten volgroeid zijn) weer terug gezet te worden in de natuur.

Is dit geen Nederlandse kikker mag deze ook niet uitgezet worden in de natuur daar hij dan een gevaar kan betekenen voor de inheemse kikkers.