Mijn kat heeft aids en is broodmager. Wat kan ik doen?

Ondanks ik hem de hele dag door eten geef bedelt hij echt verschrikkelijk sinds hij ziek is. Ik wil hem 'nog' niet af laten maken, want zo te zien lijdt hij verder niet echt aan pijn. Maar dat bedelen is echt een verschrikking aan het worden, op het agressieve af soms. Voordat hij ziek werd, bedelde hij nooit zo. Dus misschien weet iemand wat de reden kan zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

ik heb zelf twee katers met fiv gehad, en ken extreme honger niet als een specifiek kenmerk van aids. wel zag ik regelmatig ontstoken oogjes en tandvlees, en diarree. ik vermoed dat er iets anders aan de hand is, en dan denk ik aan suikerziekte of een overmatig werkende schildklier. ga eens met het beestje naar de dierenarts. een kat met fiv kan trouwens vaak nog jaren mee.

Ik ben het met rieneke eens. Laat de kat ook testen op wormen of ga bij je zelf na wanneer de kat als laatst is ontwormd. Dit gedrag laat een kat met veel wormen namelijk vaak zien vandaar.

mischien moet je nog even naar de doktor

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100