Mijn kat heeft aids en is broodmager. Wat kan ik doen?

Ondanks ik hem de hele dag door eten geef bedelt hij echt verschrikkelijk sinds hij ziek is. Ik wil hem 'nog' niet af laten maken, want zo te zien lijdt hij verder niet echt aan pijn. Maar dat bedelen is echt een verschrikking aan het worden, op het agressieve af soms. Voordat hij ziek werd, bedelde hij nooit zo. Dus misschien weet iemand wat de reden kan zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
nee, fiv is niet besmettelijk voor mensen of andere dieren, alleen voor katten.

Antwoorden (3)

ik heb zelf twee katers met fiv gehad, en ken extreme honger niet als een specifiek kenmerk van aids.
wel zag ik regelmatig ontstoken oogjes en tandvlees, en diarree.
ik vermoed dat er iets anders aan de hand is, en dan denk ik aan suikerziekte of een overmatig werkende schildklier.
ga eens met het beestje naar de dierenarts.
een kat met fiv kan trouwens vaak nog jaren mee.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het helemaal met je eens +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo Rieneke Bedankt voor je antwoord. Ik ben overigens pas met hem bij de dierenarts geweest. En hij is getest op allerlei kwalen. Schildklier en suiker is in orde. Hij heeft wel last van diarree bij tijd en wijle. Zijn tandvlees en gebit is ook in orde en zijn ogen zijn niet ontstoken. Ik weet overigens dat katten met aids nog wel een tijdje mee kunnen. Maar volgens mijn dierenarts zit mijn kat in zijn laatste fase. Aangezien ik zijn laatste fase zo plezierig mogelijk wil maken, heb ik mijn vraag hier gesteld. Ik kan het nl. verder ook niet op internet terug vinden waarom hij zo bedelt. Maar ik hoop dus dat iemand dit herkent en een antwoord weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal morgen zijn dierenarts eens bellen. Ik weet nl. niet of hij op wormen getest is. Al vind ik dat niet terug in zijn ontlasting, maar weet ook niet of er altijd wormen inzitten, als ze daar last van hebben?
Rieneke1
14 jaar geleden
krijgt je kat bepaalde medicatie?
Rieneke1
14 jaar geleden
een kat kan wormen hebben zonder dat je daar in eerste instantie erg in hebt.
pas bij een erge besmetting zie je een opgezette buik, wormen in de ontlasting, en braakt de kat wormen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee mijn kat krijgt geen medicatie, volgens de dierenarts is hij te ver heen. Ik ga morgen even bellen en vragen of hij wormen kan hebben, anders even laten nakijken. Bedankt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wederom een fantastich antwoord van je rieneke een vette plus+
Ik ben het met rieneke eens. Laat de kat ook testen op wormen of ga bij je zelf na wanneer de kat als laatst is ontwormd. Dit gedrag laat een kat met veel wormen namelijk vaak zien vandaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mischien moet je nog even naar de doktor