Had ik zo'n mooi antwoord geschreven :-( wil ik het posten, vraag weg...antwoord weg, kan ik het weer opnieuw schrijven.

Het hangt van de puppy af.

Een labrador puppy zal bijvoorbeeld meer eten dan een yorkshire terrier.

Maar verhoudingsgewijs zal een pup ook meer eten dan een volwassen hond van hetzelfde ras. Een pup heeft meer voedingstoffen nodig vanwege de groei. Dit betekend niet dat de pup in hoeveelheid ook daadwerkelijk meer eet.

Als voorbeeld:

Een volwassen labrador van 10kg eet 1kg voer, dit is 10% van zijn gewicht.
Een labrador pup van 1kg eet 250gr voer, dit is 25% van zijn gewicht.

De puppy eet dus meer in verhouding.
(Dit voorbeeld is even voor het gemak, de cijfer zijn niet accuraat)

Voor meer info, kijk maar even op de site uit de bron.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een volwassen hond eet minder dan een puppy. Een puppy is in volle groei en heeft daardoor andere voeding en meer voeding nodig dan een volwassen hond die reeds uitgegroeid is, vaak eten ze het dubbele of driedubbele van een volwassen hond. Een veteraan heeft nog weer minder voeding nodig, dat komt over het algemeen doordat deze nog minder beweegt.

Kijk hoe je pup groeit en niet alleen naar de aanwijzingen op de zak, deze zijn zo algemeen dat ze vaak niet kloppen.