Hoe knip ik deze nagel van mij hond? (Hij staat het niet toe)

Mijn hond vindt het niet fijn als ik zijn nagels knip, dat snap ik, maar bij een bepaalde nagel (die net wat hoger zit dan de anderen) staat hij het echt niet toe en kan ik zijn nagel niet knippen. De andere lukken wel. nu ben ik bang dat deze nagel te ver doorgroeit, hoe ga ik deze nagel knippen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je het zelf wil doen, neem dan in ieder geval de tijd. Laat je hond wennen aan het schaartje, door te laten ruiken en te laten zien dat het niet iets is wat haar pijn gaat doen. Probeer om de hond op haar zij te leggen, geef een massage want dit helpt ontspannen, niet te hard doen natuurlijk. Als ze ontspannen is kun je haar poot vastpakken en weer loslaten, zodat ze eraan went dat je dat doet. Als dit is gelukt kun je de poot pakken en het schaartje bij de nagel houden, maar nog niet knippen! Herhaal dit ook een paar keer, dit zorgt voor gewenning voor de hond. Als het is gelukt kun je weer masseren, aaien, liefkozen en snoepjes geven. Zorg dat de hond het ervaart als iets positiefs want dan zal het in het vervolg ook beter gaan. Hoop dat je hier iets aan hebt! succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100