Hoe knip ik deze nagel van mij hond? (Hij staat het niet toe)

Mijn hond vindt het niet fijn als ik zijn nagels knip, dat snap ik, maar bij een bepaalde nagel (die net wat hoger zit dan de anderen) staat hij het echt niet toe en kan ik zijn nagel niet knippen. De andere lukken wel. nu ben ik bang dat deze nagel te ver doorgroeit, hoe ga ik deze nagel knippen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (7)

Onze hond heeft dit ook. Wij gaan nu telkens naar de dierenarts en daar kreeg hij een spuitje dat hij slaperig werd (narcose volgens mij). Toen ging het goed. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pardon, vraag verkeerd begrepen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is eigenlijk het eerst waar ik zelf aan dacht. Je hebt de vraag goed begrepen.
Laat iemand anders proberen om je hond af te leiden met wat lekkers,dus als jij bezig bent,geeft de ander continue brokjes of iets anders achter elkaar.
Lukt dit niet dan kun je ook even langs een trimshop want zij doen dit ook.

Maar als ik zo de foto zie,dan is de nagel al kort genoeg hoor.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb de foto even erbij gepakt en met de zwarte pijl aangegeven waarvan ik dacht dat het de nagel was.
Ik vraag me af wat het rood omlijnde dan is want daar kom ik niet helemaal uit.[ik zie het niet]
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo Maria,het is de nagel bij de gelakte duim,deze is helemaal rond gegroeid,ik zag eerst ook alleen de korte ;-)
Plus voor je goede antwoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je voor de + Ik zie wat je bedoeld,maar wat is dat hele dichte ronde dan,het is net of er een vingertop onder zit,maar dat kan ook niet als ik alle vingers tel. :-)))))))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha dat is de vacht die je er doorheen ziet,
De reden waarom jou hond het niet toelaat is omdat je de techniek niet kent om je hond vast te houden en zo onder controle te houden. Uw hond weet dat u twijfelt waardoor hij op dat moment de controle overneemt. Zo zijn er technieken waardoor je uw hond op en bepaalde manier zijn poot vastneemt, waardoor hij geen controle meer heeft over deze poot. Je immobiliseert hier mee zijn poot waardoor hij 1 geen kracht meer heeft in deze poot en hij in een zodanige positie wordt geplaatst, waardoor hij meer aandacht moet geven aan zijn eigen in evenwicht te houden en hij daardoor niet aan de nagels denkt. Door deze techniek toe te passen heb je ook veel minder tijd nodig, waardoor de hond ook minder lang in een stresstoestand moet doorbrengen
Deze techniek kan je niet schriftelijk uitleggen maar moet voorgedaan worden door een persoon die deze techniek beheerst.
Als je niet zeker bent van uw eigen laat je beter het knippen over aan iemand die het gewoon is.
Je kunt ook naar een hondentrimster gaan, wat u dan enkele € gaat kosten.
Als je het zelf wil doen dan ga je mischien verkeerd knippen, met alle verschrikkelijke pijnen voor de hond, bloedingen en een bezoek aan de dierenarts, wat je dan veel meer dan enkele € gaat kosten.
Komt daarbij nog dat je hond daarvan een trauma kan van overhouden, zodanig dat zelfs een hondentrimster de nagels niet meer kan knippen en dat er een verdoving bij de dierenarts aan te pas moet komen, welke dan ook weer niet goed is voor de gezondheid van de hond en in het slechtste geval tot de dood kan lijden.

Zoals ik kan zien gaat het hier over de sporen van de hond. Deze gebruikt hij om zijn prooi mee vast te grijpen. Hou er rekening mee dat deze nagels gemakkelijk kunnen inscheuren of afscheuren. Dit zou kunnen gebeuren wanneer je de nagel vasthoud en de hond zijn poot wegtrekt.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij kan je voor het knippen het beste even langs de dierenarts gaan hoor, lijkt me stug dat ze een wereld bedrag vragen voor het knippen van 1 nagel. En hij moet echt wel nodig geknipt worden want als hij nog langer doorgroeit, groeit de nagel zijn teen in en dan moet je zéker naar de dierenarts!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het zelf wil doen, neem dan in ieder geval de tijd. Laat je hond wennen aan het schaartje, door te laten ruiken en te laten zien dat het niet iets is wat haar pijn gaat doen. Probeer om de hond op haar zij te leggen, geef een massage want dit helpt ontspannen, niet te hard doen natuurlijk. Als ze ontspannen is kun je haar poot vastpakken en weer loslaten, zodat ze eraan went dat je dat doet. Als dit is gelukt kun je de poot pakken en het schaartje bij de nagel houden, maar nog niet knippen! Herhaal dit ook een paar keer, dit zorgt voor gewenning voor de hond. Als het is gelukt kun je weer masseren, aaien, liefkozen en snoepjes geven. Zorg dat de hond het ervaart als iets positiefs want dan zal het in het vervolg ook beter gaan. Hoop dat je hier iets aan hebt! succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze groeit door tot in het vlees,neem een gewone nageltang met een bekje en geen guillotinetang,neem de hond in een houdgreep als hij klein is ,pak het pootje stevig vast, en bij een grote hond pak je alleen de poot stevig vast. knip dan de nagel net als de gewone nagel 8mm vanaf het leven door,dat is duidelijk te zien bij deze kleur nagels trouwens.Elke maal een verdoving halen is niet goed voor zijn gezondheid. En wees zelf doortastend!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hond in een houtgreep!!!!!!!!!!!!!!!!! ik zie het al gebeuren met een newfoundlander, scheper, buldog enz. Het zou wel eens kunnen zijn dat ze uw nagels gaan bewerken met hun tandjes, of dat ze u een facelift geven. Bij de kleintjes zou het wel eens kunnen zijn dat je wat botten breek bij een houtgreep.
Hou het maar het op de goede manier van het vastnemen van de poot. Zoals ik reeds gezegd heb, niet mogelijk om het uit te leggen maar vraag het aan iemand die deze techniek onder de knie heeft
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heb ik zelfs gedaan,bij een zeer gevaarlijk bekend staande rottweiller en al 35 jaar bij alle mogelijke soorten honden,van Ierse wolfshond tot Chihuahua,Bordeauxdoggen,Duitse Doggen en Pekingezen ,nog nooit iets gebroken ,het zou wel eens kunnen ? natuurlijk niet ,stel je voor of gebeten ,in al die jaren niet! ik kan dus wel zeggen dat ik die techniek onder de knie heb,gewoon doen en niet zeuren zeg ik maar zo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je dan al eens gedacht aan de stresstoestand die je bij de hond teweeg brengt.
",gewoon doen en niet zeuren zeg ik maar zo", Getuigt voor mij van weinig respect tegenover de dieren, ik kan mij natuurlijk vergissen.
Ik moet ook zeggen dat je dan 35 jaar al groot geluk hebt gehad.
Ik zie het toch niet doen met mijn hond.
Er zijn veel beter technieken die 1 de hond (en andere dieren) zo niet laten stressen, beter gezegd, minder stressen want bij verzorging is er wel altijd een niveau van stress en 2 minder gevaarlijk voor uzelf.
Je hebt wel nog niets gebroken maar van de inwendige kwetsuren die je mogelijk hebt toegebracht merk je mischien niet. Mogelijk is ook uw woordgebruik van houtgreep, mischien slecht gekozen en gaat het mischien wel meevallen als ik uw zou bezig zien.
Ik heb vroeger zelf judo beoefend vandaar mijn , wat hevige reactie Robby BB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laten we het daar maar op houden,alhoewel mijn dochter ook heeft gejudood,en niet zo heftig zou reageren.Ze had ook na de houtgrepen daar trouwens geen inwendige kwetsuren ,en dat voor een tenger wichtje,En echt ik bedoelde alleen maar stevig vasthouden zodat ze zich niet bezeren,En van stress is bij ons al helemaal geen sprake, maar ik begrijp je wel ,als je de mens leert kennen ga je vanzelf meer van de dieren houden,en zo is het, Gelukkig vergis je je, doortastendheid met gevoel is beter om te begrijpen mischien.
Wij gebruiken (voor de wolfsklauwtjes) de (niet schrikken van de naam) guillotinetang. Op de verpakking staat precies hoe je die moet gebruiken.
werkt prima als je maar wel durft want anders voelt de hond dit aan en zal hij dus ook bang worden en terugtrekken.