hoe kan ik mijn poes het best laten ontspannen als ze krols is?

mijn poes is krols, maar ik had gehoord dat dat gevolgen kan hebben (suikerziekte bijvoorbeeld) is dit waar? ik denk dat ontspannen het gezondst voor haar is, maar hoe kan ik haar laten ontspannen?

Toegevoegd na 4 minuten:
(het is de wittere poes)

Toegevoegd na 5 minuten:
(het is de wittere poes)

Toegevoegd na 7 minuten:
(het is de poes die rechtst licht dus) xd, sorry voor de vele 'extra uitleg' berichtjes...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja laten helpen.. Dat is het gezondst voor het beestje
niko
11 jaar geleden
dat krols zijn is toch een natuurlijk proces.wat kan daar mis mee zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is in ieder geval helemaal niet leuk voor een poes die er niets mee kan. En ik hoop dat ze er niets mee kan want er zijn onnodige nestjes genoeg.
Rieneke1
11 jaar geleden
niko, dat natuurlijke proces houdt ook in dat de poes steeds weer gedekt wordt, en steeds weer jongen krijgt.
Helemaal volgens de natuur, maar niet wenselijk gezien het enorme kattenoverschot. Steeds krols laten worden zonder dekking is levensgevaarlijk voor de gezondheid van de poes, en slopend voor poes en baasje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is 1 jaar krols zijn ook gevaarlijk?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
daarna zie ik wel of ik kittens krijg, als ze kittens krijgt, castreer ik haar sowieso daarna

Antwoorden (2)

Je poes loopt door het krols zijn idd risico op suikerziekte, maar niet alleen dat.
Ook baarmoederontsteking is een risico, evenals kwaadaardige mammatumoren op hogere leeftijd. We praten hier over een sterk verhoogd risico, wat bij iedere krolsheid toeneemt.
Ik zie dat je poes nog jong is, laat haar ajb snel castreren!

Toegevoegd na 3 minuten:
Het gaat je niet lukken je poes te laten ontspannen, daarvoor spelen de hormonen teveel op.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel! ik ben ook vanplan om haar te castreren, maar ik wil dat graag volgend jaar doen, want kittentjes lijkt me best leuk om te hebben ;). Als ik het dus daarna doe, heeft ze dan nog steeds zoveel kans op suikerziekte etc.?
Rieneke1
11 jaar geleden
Iedere krolsheid vergroot met name het risico op kwaadaardige mammatumoren op latere leeftijd.
De pil geven is zo mogelijk nog gevaarlijker.
Het beste is de kat nog voor de eerste krolsheid te castreren.
Een nestje kan heel leuk zijn (als alles goed verloopt), maar het kattenoverschot is enorm.
Er zit niet voor niets een wettelijke castratieverplichting aan te komen. Overweeg eens om opvanggezin te worden voor het asiel.
De enige manier om een krolse poes te laten ontspannen is een dekking toelaten. Maar dat moet je niet willen. Er zijn al zoveel Huis- Tuin- en Keukenkatjes dat niemand op een nieuw nestje zit te wachten.
Als je katje keer op keer krols wordt lees je bij Rieneke wat de gevolgen zijn. Als ze niet gedekt wordt, ze zal binnen de kortste keren opnieuw krols zijn en niet alleen jij, maar ook het katje zal hier onder lijden.
Ivana