Watvoor spel kan ik doen om mijn hond lekker moe te laten worden?

Mijn hond is laatste tijd heel onrustig savonds. Ik denk dat het komt dat hij geen genoeg aandacht krijgt. Wat kan ik met hem doen zodat hij moe raakt zegmaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Een hond heeft op een dag recht op twee maal een uur intensief wandelen. In die tijd leer je hem bij je blijven, te komen als je roept, wachten bij de stoeprand en jou in de gaten houden, ook als je de hond geen teken geeft.
Daarnaast moet hij voor het slapengaan ook nog eens kans krijgen zich te ontlasten.
Een kwartiertje spelen op vaste tijd hoort daar ook bij, dat is om de band te verstevigen. Van dit alles wordt een hond moe, daar hoeft geen speciaal spel voor gespeeld te worden. Gehoorzaamheid vermoeit ook.

Verder moet de hond geen eisen stellen. Dat is genoeg. De hond moet niet jouw leven gaan bepalen, in die zin, dat hij je aandacht op kan eisen als hij daar zin in heeft.

Ben je niet in staat dit alles aan een hond te bieden, dan moet je geen hond houden.
Dan schiet je tekort. Daar helpt geen spelletje tegen om moe te worden.
Ivana
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ben met je ens ivana dat je te voren goed bij jezelf te rade moet gaan of je kan bieden wat een hond nodig heeft, maar het is erg kort door de bocht te roepen dat als je het allemaal zelf niet kan je de hond te kort schiet, er zijn nml ook mensen die een hondenuitlaatservice inschakelen of vrienden die helpen, niet iedereen kan van zijn werk even weg om de hond uit te laten en dit zijn beide goede oplossingen. zelf heb ik geen hond maar dit zijn wel dingen die ik in mijn omgeving zie en de heel goed gaan. oordelen is zo makkelijk.....we weten in deze niet het hele verhaal, vergeet dat niet
Ivana
11 jaar geleden
@ostraat, duidelijk. Als ik schrijf dat je dit alles aan de hond moet bieden, is dat natuurlijk ook mogelijk via een ander, maar zelf zal je wel die zaken moeten organiseren. Het gaat er om, dat je zelf verantwoordelijk bent voor de behoeften van de hond en hoe je daar aan tegemoed komt. (Als ik in het ziekenhuis lig, zorg ik ook dat een ander er voor mijn hond is, net zoiets dus)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fietsen!!!

Andere antwoorden (6)

Een "spel"dat zowel goed is voor de hond als de baas; gewoon elke avond een lange wandeling maken van een uur.
11 jaar geleden
even lekker met hem ravotten, spelen met een bal /stuk touw, sommige honden hebben dit echt nodig, anders worden ze onrustig ,klierig. (ervaring).
en een stevige wandeling begin en/ of eind van de avond helpt ook goed.

succes, nussie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een beetje redelijk loopt, loop je +/- 15 km per uur.
Nou dan neem je toch de hond mee.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel dan loop je samen toch een uurtje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou hem kunnen laten apporteren op een grasveld met een balletje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan met je hond gaan fietsen, bouw dit rustig op.
Een lekkere wandeling elke avond. Het is wel zo dat hoe meer conditie je hond opbouwt hoe meer energie hij ook heeft om dingen te ondernemen.
Als hij naast zijn gewone wandelingen nog steeds onrustig is, kan je ook kiezen voor het geestelijk moe maken. Dmv zoek spelletjes, speuren, hondenpuzzels, nieuwe commando's aanleren.
Zorg ook dat je hond niet overprikkeld raakt want daar wordt hij juist weer onrustig van.
Als het probleem zomaar ontstaan is, je schrijft de laatste tijd, zonder dat je iets veranderd hebt aan het leef en uitlaatpatroon, kan je ook nog aan een medische oorzaak denken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jonge honden lijken nooit moe te worden.
Uiteraard moet je hem minstens twee keer per dag uitlaten. Je kunt tijdens het uitlaten ook apporteren.
Maar je moet ook streng zijn tegen een hond en als hij 's avonds met jou wil spelen en jij niet dan moet je hem dat duidelijk maken.
Verplicht hem niet om in een kooi of een mandje te gaan zitten de hele avond, maar als hij naar je toekomt moet je hem kunnen wegsturen met een bevel.
Vraag desnoods hulp aan een hondentrainer.