Hoe kan je iemand aangeven die geen hondenbelasting betaald?

Ik ken iemand die heeft 3honden en betaald geen hondenbelasting (ze komt er openlijk voor uit). Wel laat ze alle ontlastingen liggen. Als ze het zou opruimen dan zou ik een oogje willen toeknijpen. Maar dit is asociaal. Dus ik vraag me af kan je als buiten staander iemand aangeven aan de honden belasting? Ps ik ben geen honden hater ik heb er zelf 2 Voor verdere informatie het is in gemeente tholen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de gemeente:
http://www.tholen.nl/index.php?onderdeel=simloket&type=product&product=18046ADB-719F-41EF-8886-C1AF1E0AD27D&product_type=simloket

Het beste antwoord

Je kunt het gewoon bij het gemeentehuis (of stadhuis) melden.
Het valt niet onder misdaad.
Ik begrijp (en heb daar ook veel begrip voor) dat je eigelijk wilt dat ze de stront opruimt, logisch.
Zelf zou ik er voor pleiten dat landelijk hondenbelasting afgeschaft zou worden maar daartegenover eisen dat stront (ook op "poepveldjes") wordt opgeruimt, dat scheelt ergernis, wormen en andere gezondheidrisico's.
Dat je je daaraan stoort is volslagen terecht.
Zelf hebben we als hondenfokkers van begin af aan de stront opgepakt, met een boterhamzakje om de hand gaat dat prima, maar dan is het ergerlijk dat mensen met soms heel grote honden ruim een pond schijt gewoon op de stoep laten liggen.
Het mag niet maar ik heb dan de neiging om ze er met de neus 1/2 cm boven te houden. (om het netjes te omschrijven)
Veel hondenbelasting betalenden denken dat ze daarom hun hond overal mogen laten kakken en het mogen laten liggen, een andere reden voor hondenbelasting is eigenlijk ook niet te verzinnen, de vervuiler betaalt, denkt de hondenbezitter.
Vandaar dat die hondenbelasting plaats moet maken voor de eis dat stront OPGERUIMD wordt.
Kijk wel uit dat je niet als klikspaan of burennaaier bekend komt te staan, de behoefte van de hond kan dan wel eens in je brievenbus belanden.
Maak dus onderscheidt in hoe je onderschijt, niet melden en de persoon op heterdaad erop aanspreken oogst denk ik meer succes.
En anders war van haar hondenpoep verzamelen en pal voor haar deur leggen.
Jammer alleen dat het vriest en minder mooi uitsmeert.....
Dat je de kakmadam aanpakt lijkt me een goede zaak maar pas op op backfire......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt iemand aangeven. Dat kan volgens mij tegenwoordig zelfs bij de gewone politie maar jullie verstandhouding zal er niet beter van worden als je haar aangeeft.
Heb je het al met haarzelf over dit probleem gehad?
Verdere info over het aangeven staat op internet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Politie doet er niets mee, het is een gemeentelijke belasting.
Je zou het kunnen melden bij Misdaad Anoniem. Daar kunnen ze je altijd opweg helpen. Voor wat betreft de (ongeoorloofde) uitwerpselen aansturen op een “heterdaadje” door de handhavers en dan gelijk even de hondenbelasting laten controleren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een melding omtrent dit dient gedaan te worden bij de afdeling handhaving van uw gemeente, heeft wel als gevolg dat de sfeer in uw buurt nadelig beinvloed wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt niet in iemands portemonnee kijken, maar als je de site van de het orgaan opzoekt die de hondenbelasting voor o.a. de gemeente Tholen oplegt en administreert dan vind je daar het tarief voor 3 honden maar ook de gronden voor ontheffing (bij een laag minimum inkomen).
Wellicht heeft die dame daardoor ontheffing voor de hondenbelasting en zegt ze jou dat ze geen hondenbelasting betaalt.

Als je van mening bent dat je de goede zaak dient door als onbezoldigd handhaver op te treden dan kun je jouw ergernis schriftelijk en anoniem melden bij de gemeente of het betreffende orgaan.

Of je melding gevolgen heeft zul je van de overheid dan zeker niet horen.

NB Het verband tussen hondenbelasting betalen en het dan meer acceptabel zijn van hondenpoepvervuiling zie ik niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
iedereen moet betalen, als je niet betaalt, is dat asociaal, als je de drollen niet opruimt is het nog a-socialer ! denk ik.