Kun je een erfhond leren op 1 plek zijn behoefte te doen?

Wij nemen binnenkort een erfhond. We wonen sinds kort op het platte land, heerlijk, en hebben een aardig stuk land om ons huis. De hond zal dus alle ruimte en vrijheid hebben. Maar nu vroeg ik me af:

Kun je een erfhond aanleren op 1 bepaalde plek zijn behoefte te doen?

Op zich hebben we genoeg ervaring met een hond maar dan in de bebouwde kom.... dat is toch anders.

Hoop dat iemand, die echt verstand heeft van erfhonden, mij daar een duidelijk antwoord op kan geven!

BVHD!

Toegevoegd na 9 uur:
Even voor de duidelijkheid: De hond zal gewoon als huishond leven en vaak de kleinkinderen zien en mee spelen: onder toezicht uiteraard! Daar ben ik allemal van op de hoogte, heb ervaring met het hebben en opvoeden van de hond.
Het gaat mij erom dat de hond kan leren ook op het erf op 1 bepaalde plek binnen een aantal vierkante meters zijn behoefte kan doen, uit zich zelf. Dit wordt oom uiteraard elke dag verschoond! Daarom is het beter dat hij het op 1 plek leert te doen dan op het hele erf!

11 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (3)

Ja dat kan. Als je begint met gewoon 'normaal' uitlaten zoals in een woonwijk, en hem beloont wanneer die ze behoefte doet valt dat aan te leren!

Is lastig maar succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een erfhond zal je alsnog moeten uitlaten en wandelen, alleen een groot erf is niet voldoende.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou kunnen proberen om een deel van je erf bijvoorbeeld af te schermen met gaas waarvan één kant open is om het veldje te betreden.
Laat voorlopig de eerste tijd de hond alleen aangelijnd uit op het veldje en zodra hij gepoept heeft hem daar belonen,na verloop van tijd kun je eens kijken of je hem daar los kan laten totdat hij zijn behoefte heeft gedaan.

Na zijn behoefte moet je wel weer het veldje verlaten en de hond buiten het veld even laten spelen.
Een hond poept weleens voor de tweede keer zoals je wel zal weten,zodra je ziet dat hij aanstalten maakt om te poepen buiten het veldje,loop je direct met hem naar het veldje toe en dan natuurlijk weer belonen als hij zijn behoefte heeft gedaan.
Ze hebben het sneller door dan je denkt.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misslobe
11 jaar geleden
Dat is een heel duidelijk antwoord, zoiets had ik ook al in gedachten om te doen, dankje! Dikke + !
Ivana
11 jaar geleden
Plus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank jullie wel voor de + Je wist het eigenlijk zelf ook al omdat je wat ervaring hebt met honden.;-)))))))