Waar heeft mijn hondje last van?

Mijn hondje heeft vaak last van traan ogen en hierdoor zijn er 2 blijvende vlekjes onder zijn ogen, ik hier hier al van alles aangedaan om het weg te krijgen. Schoon maken met uitgekookt water en diverse doekjes van de dierenwinkel speciaal hiervoor. Maar dit helpt echter niet. Weet iemand waarom hij zo traant en hoe je dit tegen gaat? En hoe zijn de vlekken te verwijderen? Er is een foto als bijlage !!
Wie o wie helpt mijn hondje er van af ????

Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

je hondje zal verstopte traanbuizen hebben.
behalve het tranen hoeft dat verder geen problemen op te leveren.
bij de dierenspeciaalzaak kan je traansmeerremover kopen van beaphar.
de dierenarts kan operatief de traanbuizen doorprikken, met wisselend resultaat.
Rieneke1
11 jaar geleden
Hier hebben bijna alle honden last van. Ook de mijne. Honden kunnen niet in hun ogen wrijven zoals wij mensen. Als wij 's ochtends 'slaap' in onze ogen hebben (die harde korreltjes in je ooghoeken) wrijven wij dat eruit, honden kunnen dit niet. En bij honden is dit spul donkerbruin en is inderdaad niet goed uit de vacht te krijgen. Maar als je die verkleurde haartjes af en toe wegknipt zodat ze niet in zijn ogen kunnen komen (ook de haren boven zijn ogen, die veroorzaken ook irritaties) Verminderen de irritatie's bij zijn ogen en zal hij er al minder last van krijgen. Oogdruppels van de dierenarts kunnen ook helpen, maar weggaan zal het niet doen. Want alle honden hebben hier gewoon last van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef Silicea D6 samen met Graphites D6, 3 x dgs 1 dosis van elk gedurende acht weken,te bestellen bij elke drogist of natuurwinkel.Zo ingeven en niet door het voer doen . 1 Dosis zijn of vijf korrels of 1 tabletje.
Een door taaie afscheiding verstopt traankanaal en overvloedig traanvocht kan komen door een allergische reactie of een bindvliesontsteking.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste chihuahuas en andere honden met bolle oogjes hebben vaak last van traanoogjes, door de bolle vorm zijn de traanbuisjes wat meer verdrukt. Het kan geen kwaad, maar ziet er wat minder mooi uit. De kleur ervan komt doordat het traanvocht porfyrine en ijzer bevat wat de vacht laat verkleuren. De dierenarts kan kijken of de traanbuisjes verstopt zijn of niet. Maar het is niet slecht voor je hondje. Mijn chi heeft er ook last van, zeker met veel wind en in de ochtend.