Mijn cavia is bang voor vuurwerk, wat kan ik er tegen doen?

Bij mij in de straat, hoor je vaak harde knallen. Mijn cavia zit al de hele dag in een hoekje. Wat kan ik er tegen doen, dat ze minder bang is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tv , radio aan , gordijnen dicht . Zelf rustig blijven .

Het beste antwoord

Zet haar weg op een plek waar het, het meest rustig is. Bijv, de badkamer of het toilet.
Leg een deken over de kooi heen, zodat ze zo min mogelijk geluiden en flitsen mee krijgt. Ook zou je kunnen proberen haar op schoot te nemen.
Doe tv of radio aan, let wel op dat er om twaalf uur dan geen vuurwerk te horen is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik zou een deken of andere dikke doek over de kooi doen, dan ziet ze geen flitsen en wordt het geluid wat gedempt.
voor de rest is het helaas een kwestie van uitzitten.
Rieneke1
11 jaar geleden
Pas wel op met het afdekken van kooien. Dat de beestjes wel voldoende lucht hebben en niet te warm wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onder de grond van je huis? Goede demping van het geluid en geen licht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou hem inderdaad proberen op een plekje te zetten waar het geluid het minst te horen is. Mijn dieren hebben allemaal ook zo'n last, erg moeilijk om hen te helpen. Gelukkig is het gauw 1 jan. en dan is het gelukkig weer over.