Als je konijn bevallen is maar het mannetje heeft de kindjes opgegeten, hoe kun je dan zien dat er kindjes geweest zijn?

Ik heb net het konijnenhok uit gekuist, en in hun toilet zat bloed (niet van het vechten) , is dat normaal dat ze af en toe eens bloeden, of kan dat dat ze kindjes had maar het mannetje ze opgegeten heeft? Ik dacht dat er dan meestal haar van het konijn bij de kindjes lag, maar dat zag ik niet, eten ze dat ook op? Of is het vals alarm? En voor als het niet zo is, hoe kan je dan wel zien of er kindjes geweest zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Je zou kunnen kijken of het haar rondom haar tepels weg is en of er eventueel melk uitkomt.

Toegevoegd na 54 seconden:
Een vrouwtje eet trouwens ook weleens haar eigen kleintjes op. Dus zij kan eventueel ook schuldig zijn...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Konijnen hebben regelmatig rode urine. Dit lijkt op bloed maar is het niet.bloed in de urine kun je niet zien. Het is normaal en ongebaarlijk.

Als de moeder de jonge konijnen opeet dan zie je daar niks van terug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een konijn dat jongen heeft gehad, heeft ook een goed zichtbaar nestje, dat vol met pluis ligt, dat de moeder van haar buik heeft afgeplukt, dit doet ze vlak voor het werpen van de jongen.
Is dat laatste niet te vinden, dan zijn er geen jongen geweest.