wat voer je een tamme raaf en hoeveel?

Pure interresse. want je leest altijd: geef hem een kuiken, meelwormen, kattenbrokken. maar lijkt me dat ze een specifieke voeding nodig hebben en niet helemaal vol gepropt moeten worden. en in de natuur eten ze natuurlijk van alles en nog wat . maar er zijn zat mensen die een wilde vogele houden en maar wat doen en maar wat geven. dus ik vroeg me eigenlijk af, stel je hebt een tamme raaf wat geef je deze nu precies en hoeveel en hoe vaak per dag. ook handig om te weten mocht ooit iemand een kraaiachtige vinden en er perse zelf voor willen zorgen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.7K
Rieneke1
11 jaar geleden
het zelf verzorgen van kraaiachtigen is verboden; je hebt er een vergunning voor nodig.
vind je er een die hulp nodig heeft, breng hem dan naar een vogelopvang.

Antwoorden (3)

volwassen kraaiachtigen krijgen bij ons in de opvang kattenbrokjes, daar zit alles in wat ze nodig hebben.
als ze aan de magere kant zijn krijgen ze er wat universeelvoer (oa gedroogde gemalen insecten) bij.

Toegevoegd na 1 minuut:
ze hebben constant de beschikking over voer.
Rieneke1
11 jaar geleden
Raven zijn alleseters maar prefereren eiwitrijk dierlijk voedsel. Behalve aas eet hij insecten, larven, wormen, vogels, mosselen, gewervelde dieren zoals kleine knaagdieren tot het formaat van een konijn, kadavers en aangespoelde vissen. Daarnaast weten raven ook diverse zaden, fruit en mest ook goed te waarderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt bij de dierenwinkel altijd Universeel voeder krijgen.Dat is speciaal ontworpen voor Beo's,Japanse nachtegalen en andere insecten- etende vogels. Meelwormen kun je beter doorknippen.Voor jonge vogels,dan verteren ze beter.