Waarom is mijn kat (kitten) overdag schuw en verlegen maar s'avonds niet?

Overdag kan je hem amper oppakken of aaien maar als het avond is, komt hij vanzelf bij je zitten in de zetel en is hij gemakkelijk te aaien. Hoe komt dit en hoe kan ik dit veranderen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

eigenlijk is het heel simpel, overdag ben je waarschijnlijk steeds druk bezig, even
dit en even dat, maar 's avonds zit je en ben je gewoon rustiger.
als je een beetje verlegen en schuw kitten hebt (hoe oud ?) zal het niet naar je toe
komen als je zelf niet rustig bent en de tijd neemt ervoor.

het ligt dus aan jezelf. niet hectisch bezig zijn en heen en weer blijven rennen,
nee: rustig worden en blijven en doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, de kitten is 5 maanden oud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
graag gedaan.
nog jong dus en jij bent wel een rustpunt, als je rustig bent, komt hij naar je toe voor aandacht, liefde en een "knuffelsessie"!
Ik denk dat je poes niet benadert wil worden, maar zelf het initiatief wil nemen als ze behoefte aan aandacht heeft. Dat ligt aan de aard van t beesie.
Ik had twee zeer verschillende poezen. De ene was niet bij me weg te slaan en de andere keek altijd de andere kant op en ging ook altijd met z'n kont naar je toe zitten, heel vreemd. Niks aan te doen.