hoe voorkom je dat de drinkbakken van me paarden bevriezen?
de drinkbakken van me paarden bevriezen altijd en dan moet ik het weer openbreken enz. weet iemand een simpele oplossing zonder een pomp of zo te gebruiken
Werkt goed, zolang de bal vaak genoeg in beweging blijft. Als je een grote kudde hebt, komt er vaak genoeg een paard drinken, waarbij hij tegen de bal duwt en die beweegt. Als je echter maar weinig paarden bij elkaar hebt staan (waardoor er minder gedronken wordt) of de paarden zijn bang voor de bal, dan bevriest de bak gewoon om de bal heen...en dan moet je vervolgens ook de bal uithakken... ;-)
Besteed in de winter aandacht aan bevriezing wanneer nodig. Je kunt het bevriezen van water in sommige gevallen voorkomen door de waterbak goed in te pakken. Wanneer dit niet meer lukt moet je ervoor zorgen dat je paard op een andere manier voorzien wordt van water. Bijvoorbeeld met emmers lauw water.
Wij doen gewoon de verwarming aanzetten in de kamer waar de pomp gemonteerd is. Anders zijn er van verschillende aanbieders ook drinkbakken te verkrijgen die een speciale anti-freeze systeem hebben, bijvoorbeeld van de Hit Actief.