Mijn konijntjes zijn helemaal hetzelfde, kan ik hun iets aandoen, of zo om hun uit elkaar te kunnen halen?

Ik heb 2 witte konijntjes, en ik kan hun helemaal niet herkennen, maar ik ga binnen kort beginnen trainen met hun, en ik moet hun daarvoor uit elkaar kunnen halen, zodat ik weet wie wat kan, weet er iemand iets dat ik daar aan kan doen? (een bandje maken, waar ze geen last van hebben,...) MIJN 2 KONIJNTJES ZIE FOTO!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Trek ze een jurkje aan....of geen ze een kleurspoeling ofzo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar ze vinden het vast niet zo leuk om een jurkje aan te hebben, een kleurspoeling is dat om hun een andere kleur vacht te geven?, want daar doe ik niet aan mee ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, verf is zeer slecht, was een grapje, hoe belangrijk is het om ze uit elkaar te houden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet zo heel erg belangrijk maar het zou handig zijn, het is lastig dat ik niet weet wie wie is ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je ze heeeeel goed bekijkt, vind je vast wel een verschil. in irisrand of een donkerder nageltje/voetbedje of pigmentvlek op lip.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb al goed gekeken, maar de lip of nagel zal ik nog eens bekijken ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien is de ene oor iets groter of is het ene vachtje net iets zachter of het staartje is groter of de ogen hebben net een ander kleurtje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zal ik ook nog eens bekijken ;)

Antwoorden (4)

je kan ze ieder een ander kleurtje nagellak geven op een klein plukje haar. moet je wel bijhouden natuurlijk, maar blijft best een tijd zitten.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan ik eens proberen, maar ik zou het liefste niets aan hun vacht 'veranderen' maar eerder een bandje waar ze geen last van hebben, maar waar ik dat kan krijgen of hoe ik dat kan maken, weet ik niet ;)
Rieneke1
11 jaar geleden
ik denk niet dat het fijn is voor je nijnen een bandje om te hebben.
het hoeft maar een piepklein plukje te zijn.
Antoni
11 jaar geleden
rieneke, er hoeft er maar één een ander kleurtje te hebben. . .
. . .
die andere is . . . wit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga hun in verband met de clickertraining leren dat als ik hun naam zeg ze moeten komen, misschien ga ik hun zo dan wel uit elkaar kunnen halen ;)
Rieneke1
11 jaar geleden
ja antoni, dat bedacht ik me later ook, slim he ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat ze er inderdaad minder last van hebben als ze een gekleurd vlekje hebben dan van een halsbandje ed. Ik zou het wel doen op een plek van hun lichaam waar ze zelf niet bijkunnen met hun mond, zodat ze het niet gaan proberen weg te likken bij het wassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in de nek, daar zie je het zelf ook het beste
Bij winkels voor boeren ed. zoals de Welkoop en Boerenbond kun je hiervoor speciale veemerkstiften kopen. Mensen gebruiken ze ook voor bijvoorbeeld een heel nest katjes of puppies te merken. Je kan dan een heel klein kleurmerkje geven. Uiteraard is het middel onschadelijk. en ik denk dat als je de konijnen langer hebt, je ze ook wel zonder uit elkaar kan houden. Maar tot die tijd kun je ze dus merken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt, eerst nog eens dubbelchecken voor kleine verschilletjes en anders zou dat de oplossing kunnen zijn ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
suussuus heeft gelijk. als je ze beter kent ga je ze vanzelf uit elkaar houden. Is het niet omdat de één iets groter is dan de ander, dan is het wel vanwege gedrag. (bijvoorbeeld de ene hipt altijd op voordat ze gaat liggen, de ander snuift altijd voordat ie eten pakt...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik sluit me aan bij de reactie van pokemon dus + suussuus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik kan ze al goed, hun karakter is een groot verschil, maar het sommige dingen van hun karakter hebben ze wel gemeenschappelijk, dus dat helpt ook niet helemaal ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ging een keer met mijn toen nog vrij jonge hond mee met een wandeling voor Witte Herders. Ik had bedacht dat ik mijn hond tussen 30 andere Witte Herders zou kwijt raken. Wat bleek, ik pikte die van mij er zo uit, ik herken hem alleen al aan de manier van bewegen. Dat had ik niet verwacht!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou een kattenhalsbandje kunnen proberen, heb ik wel vaker gezien bij konijnen. Je loopt alleen wel kans dat de één gaat knabbelen aan het bandje van de ander, maar dat is een kwestie van uitproberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo, dit probleem had ik eerst ook met mijn 2 konijntjes.
De een reageert anders dan de andere en als je heel goed aar ze kijkt kom je vanzelf de kleine details tegen. Zodra je die details hebt gezien gaan ze steeds meer opvallen! Zo hield ik mijn konijnen uit elkaae\r