Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang na het geven van een pipet is een hond vlooivrij?

Hond had vlooien en heeft daarna pipetjes tegen vlooien gekregen. Hoe lang duurt het ongeveer na het eerste pipetje voordat de hond vlooivrij is?

Ik weet dat vlooien tegenwoordig resistent zijn tegen sommige pipetjes maar deze zou gewoon goed moeten werken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

als je frontline druppels geeft kan je lang wachten. dat is precies het middel waar de schatjes resistent voor zijn.

advantage wordt nu als beste middel genoemd door dierenartsen.

hoe lang het duurt, is toch lastig te zeggen, je moet denken aan een paar dagen voordat alle vlooien dood zijn.
vergeet je de stofzuigerzak niet ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is geen frontline nee, had de DA al verteld. Maar hij heeft de pipetjes anderhalve week geleden gehad maar blijft jeuken aan de plek waar hij een wond had. Dus vroeg me af of het langer duurt voordat het werkt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien is de wond de reden, lijkt me logisch toch. met een vlooienkam kan je op zoek gaan naar vlooien- strontjes, die het bewijs zijn dat er nog vlooien zijn!
bij een dierenwinkel zijn ze te koop, een lichtgekleurde is slim, de vlo is zwart (mijn eerste vlooienkam was zwart en dat bleek niet erg handig).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar de wond is al heel mooi geheeld. Dus vroeg me af of het ook zo kon zijn dat die pipetjes nog niet werken gezien hij blijft krabben, likken en bijten. Maar zal eens zo'n licht kammetje halen, bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
graag gedaan!
Rieneke1
11 jaar geleden
sanne, mogelijk is de hond vlovrij, maar allergisch voor vlooien? dan kan hij nog wel even krabben.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding