mijn poes komt op plekken waar ze niet mag komen stuur je haar daar weg dan luisterd ze niet wat kan je daar aan doen?

Toegevoegd na 45 minuten:
normaal maakt het niet uit waar ze ligt maar ze ligt ook bij de bij de snoeren en iedere keer heb ze nijging op die snoeren kapot te bijten en als ze dan stroom door haar lichaam krijgt kunnen we haar weg brengen en daar is ze mij te dierbaar voor

Toegevoegd na 46 minuten:
Toegevoegd na 45 minuten:
normaal maakt het niet uit waar ze ligt maar ze ligt ook bij de snoeren en iedere keer heb ze nijging op die snoeren kapot te bijten en als ze dan stroom door haar lichaam krijgt kunnen we haar weg brengen en daar is ze mij te dierbaar voor

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hardhandig zijn. Aan nekvel pakken en zo langzaam mogelijk terug brengen naar waar ze hoort.
Powergen
11 jaar geleden
Het is dat je een man want anders dacht ik aan de eerste woorden iets héééls anders :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
allereerst bedankt voor je reactie dat doe ik iedere keer maar heel vaak wil ze je dan bijten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je moet dat ook niet doen, aan dr nekvel. Kittens vinden dat niet erg, omdat hun moeder dat doet, maar als je dat bij een volwassen kat doet, wordt zeer vaak niet geaccepteert! Je kan het beste vervelende geluiden maken, dat werkt het beste is mijn eigen ervaring
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke dat heb ik ook geprobeert maar dan doet ze net als of ze het niet hoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijten en krabben staat gelijk aan een ferme tik bij ons thuis. Onze kat is tegenwoordig een lieverdje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke dan ga ik het proberen ik ben er wel geen voorstander van maar als dat helpt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De situatie is voor jou vervelend maar voor de kat niet. Als je nou de voor jou vervelende ervaring voor de kat ook vervelend maakt zal hij de ervaring niet nogmaals opzoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke bedankt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf een kat en je moet een kat nooit bij de nekvel pakken!
Wat een advies zeg,dierenbeulen moeten geen huisdieren nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
laurena tuurlijk ik ben daar ook geen voorstander van maar wat moet ik dan doen als ze desnoeren kapot bijt en ze stroom door haar lichaam krijgt is dat ook zielig en ik ben mijn huis dier kwijt waar ik heel erg aan gehecht ben
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een volwassen kat mag je echt niet bij het nekvel pakken, daar zijn ze veels te zwaar voor! Beter met plantenspuit of waterpistool laten schrikken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met een planten spuit dat helpt ook niet dat heb ik ook gedaan en te veel water is ook niet goed heb ik gehoort dan kan ze dood gaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke bedankt dan weet ik dat ga ik dat doen iedereen bedankt voor de reacties
Rieneke1
11 jaar geleden
koko, tikken uit gaan delen aan een kat is het stomste wat je kan doen. waterspuit heeft ook geen zin.
de kat zal jou als vals en onbetrouwbaar gaan zien, en zodra je niet thuis bent gaat ze toch in de snoeren hangen.
ga liever naar de bouwmarkt, en koop bescherming voor om de snoeren heen.
Antoni
11 jaar geleden
rieneke, dat lijkt mij ook de (eenvoudigste) oplossing! Iets doen met de snoeren, waardoor ze niet meer gevaarlijk (kunnen) zijn voor de poes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed idee om de snoeren op te ruimen / in een beschermbakje of zo. Waterspuiten werkt wel heel goed hoor bij katten (sorry Rieneke, wij hebben echt heel andere soorten katten geloof ik).
Maar zou ik niet aanraden bij electriciteitssnoeren. Tikken uitdelen en in de nekvel "langzaam wegdragen" moet je echt niet doen. Dat gaat meer richting mishandeling, waar de kat ook weinig van zal snappen ben ik bang.
Rieneke1
11 jaar geleden
http://www.kattengedragcentrum.nl/120-Hoe-katten-te-straffen-zijn.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor jullie reactie ik ga hier zeker wat mee doen ben blij dat ik iets anders weet nu dan dat ik een tik of water want dat vind ik zelf ook zielig maar als je verder niet weet wat je moet doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb eerst de tip van HeerVoldemort gedaan en dit lijkt te helpen stofzuiger op de plek neer gezet waar ze niet mag komen ik hoef het niet eens aan te doen ze ziet de stofzuiger staan en ze blijft daar vandaan kijken voor hoelang dit goed gaat allemaal heel erg bedankt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een stofzuiger geeft een heel hoge pieptoon die pijn doet aan dr oren. Dat zal ze vast wel weten idd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou ik hoef het niet eens aan te doen ze ziet de stofzuiger staan maar ze gaat niet meer naar die plek toe had ik ook kunnen bedenken maar ja want als wij stofzuigen rend ze meteen de kamer uit

Het beste antwoord

Kom ik weer aan met mijn advies wat ik "gejat" heb van Rieneke.

Lang leve de stofzuiger!

Zet de stofzuiger bij die plek neer. Zet hem "aan" maar doe niet de stekker in het stopcontact. Zodra ze daar gaat liggen duw jij vlug de stekker in het stopcontact.

Moet jij opletten hoe snel ze daar niet meer wil liggen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Of koop een flesje cat-away-spray, verkrijgbaar bij elke dierenwinkel. Neem een ouwe lap, en spuit die daar royaal mee in, en leg deze op de plaats van die kabels (ik gebruik het niet omdat ik zelf de lucht niet kan hebben, maar ik ben erg gevoelig voor geuren, en krijg snel hoofdpijn bij luchtjes.)

Dan neem je een catnip spray en dat spuit je op een plek waar ze wel mag komen. Die geur zal ze als aangenaam en veilig beschouwen, en daar dus graag gaan liggen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cat-away-spray helpt niet.....mijn kat wil nog wel eens aan de bank krabben en ik heb heel de bank ingesmeerd met cat-away-spray, maar meneer gaat gezellig verder hoor...
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Mooie gevlekte bank zul jij hebben dan ;-) Die zooi laat zulke gore vlekken achter. Heb je wel een goede krabpaal? Ik had een kleintje maar daar deden mijn katten niets mee. Ik heb nu een hele grote met mandjes bovenin. Daar maken ze heel graag gebruik van, en krabben aan de bank doen ze nu ook niet meer :-) Katten liggen graag hoog, dus misschien dat dit bij jouw kat ook helpt. Dat ze liever hoog gaat liggen dan op die kabel plek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn kat gebruikt ook de kokosmat voor zijn nagels en de 2 krabpalen die ik heb staan .Mijn kat heeft verschillende hoge en lage plekken waar hij kan liggen.....op mijn bank zitten geen gore vlekken van dat spul.....het enige nadeel van dat spul is, dat het niet werkt.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
en stinkt ;-) Tja dan weet ik het ook niet helaas. Misschien toch de stofzuiger dan maar, heeft bij mij heel erg geholpen met aan de slaapkamerdeur krabben als ik in bed lig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik kan het natuurlijk proberen....misschien helpt het wel....al loopt meneer niet gauw weg voor de stofzuiger;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het een top idee!
(ook al heb je hem gejat ;) haha ) Misschien kan je die stofzuiger met een of ander verlengsnoer vlak bij jou aandoen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt heer voldemort jou antwoord was het beste ik heb nu al een paar dagen de stofzuiger op de plek gezet waar ze niet mag komen nou ik hoef de stofzuiger niet eens aan te doen ze ziet de stofzuiger staan en ze blijf daar weg

Andere antwoorden (6)

blijven herhalen.. katten zijn niet dom hoor. Ze proberen het wel heel vaak, want het zijn nu eenmaal nieuwsgierige beesten. Maar ze weten dondersgoed dat hun baasje iets niet wilt.

Mijn voorraadkast staat bijvoorbeeld altijd op een kiertje, omdat die deur niet goed sluit. In het begin kroop ze dr altijd in, en dan moest ik haar er regelmatig uit halen.

Wat ik daarna deed, was één keer in me handen klappen, één keer stampen en hard "heej!" roepen... dat moest ik wel een paar weken volhouden, want ze kroop er bijna dagelijks in.. en als ik dat deed dan rende ze er snel weer uit, na verloop van tijd dit doen.

Daarna was een "ssssshhh" en gewoon een keer hard met mijn voet stampen meer dan genoeg,... en inmiddels ruikt ze alleen even, kijkt ze mij aan alsof ik boos kan worden. en dan zeg ik alleen even "heej!" .. ze kijkt me aan en wandelt ze weer verder..

Maar goed, dan ben je wel alweer een jaar verder.

Alleen ja, kijk, dat werkt bij mijn kat, maar je moet duszelf uitvinden wat jouw kat vervelend vindt, en waar ze naar luistert. Het is uiteindelijk de bedoeling dat zij snapt dat jij dat niet leuk vindt, zonder haar pijn te doen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb op deze manier mijn katten afgeleerd om op de aanrecht te springen. Duurde een eeuwigheid, maar lukte wel. Gewoon steeds weer op de grond zetten (zucht). Het duurt alleen zo vreselijk lang.
Associatie maken: water en plek waar ze niet mag komen. Dus,... volle plantenspuit bij de hand hebben en als ze off-limits is haar een beetje natspuiten (hebben katten zeer de schurft aan). Na een tijdje associeert ze die plekken met een onaangename douche!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blazen in het gezicht vinden ze ook niet fijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus eigenlijk: net iets meer doen dan wegsturen, meer weg'pesten' dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om in het gezicht te blazen moet je opstaan van de bank, de kat kan dan al verdwenen zijn (en zo mis je je doel: afleren om daar te liggen) Met een plantenspuit kan je direct handelen.
Het werkt erg goed. Maar bij elektriciteitskabels vind ik het niet verstandig.
Daarom geen + (maar ook geen - )
Rieneke1
11 jaar geleden
http://www.kattengedragcentrum.nl/120-Hoe-katten-te-straffen-zijn.html
Mijn katten hebben alles afgeleerd met de plantenspuit. Ze luisteren nu zelfs bijzonder goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
http://www.kattengedragcentrum.nl/120-Hoe-katten-te-straffen-zijn.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik spreek enkel uit eigen ervaring. Mijn katten komen als ik ze roep. En komen niet op plaatsen waar ik ze niet wil hebben. Het zijn daarnaast hele lieve aanhankelijke katten. Ze waren kitten toen ik ze kreeg dus ik zal vast iets goeds gedaan hebben. Het hoeft niet voor iedere kat te werken, maar dat is aan het baasje in uit te zoeken.
Rieneke1
11 jaar geleden
dan heb je mazzel gehad, maar daar kan je beter niet van uitgaan.
Als de enige plek, waar de poes niet mag komen, "bij de snoeren" is, dan ligt de oplossing voor de hand!

Het is veel makkelijker om de snoeren ergens anders neer te leggen of af te dekken, dan om de poes andere gewoontes aan te leren. Dus zorg ervoor dat de snoeren niet meer kunnen worden aangeraakt door de poes. Leg de snoeren hoger of zorg op een andere manier dat de poes ze niet kapot kan bijten. Bij een bouwmarkt zijn allerlei middelen te koop om snoeren in te pakken of af te dekken.
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
juist antoni, er zijn oa een soort spiralen te koop, waar je een hele bundel snoeren tegelijk in kwijt kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk... laat de kat bepalen hoe jij je huis inricht...
Een min van mij.
Rieneke1
11 jaar geleden
wat een onzin adrie: het is gewoon hartstikke gevaarlijk voor de kat.
je kan er niet de hele tijd met je neus bovenop staan.
kleine kinderen bepalen ook niet hoe je je huis inricht, maar als je dat kindveilig doet is wel zo verstandig, vind je niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja rieneke, en een woonerf is veiliger dan een normale straat, toch moet je kinderen (en katten) ooit met de harde werkelijkheid confronteren. Ik zal niet beweren dat je je kat zichzelf moet laten elektrocuteren en ook ik heb de eerste weken van de puppytijd van mijn hond weleens een paar snoeren verlegd. Maar uiteindelijk zal de kat toch moeten leren waar hij met vanaf/vandaan moet blijven, en als je bij de andere antwoorden leest lukt dat veel kattenbezitters prima.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Adrie is in de mineur geloof ik.
Bij het idee met de plantenspuit reageer je ook al zo raar "wegpesten" (dus dat idee was ook niet goed?) Ik zou ook echt niet weten waarom je een kat met de harde werkelijkheid moet confronteren (= stroom NB) Wij houden katten, dus zijn wij verantwoordelijk.
En het opbergen van wat snoeren kan je nauwelijks benoemen als "laat je kat maar bepalen hoe jij je huis inricht". Goed idee hoor. +
Ik weet uit ervaring dat het bij poezen wel wil helpen door ze nat te sproeien met een plantenspuit. Nou weet ik niet of er ook stopkontacten in de buurt zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stuur haar elke keer weg of gebruik een planten spuit. Je kan haar dan daarna een beloning geven een snoepie of een aai