Mijn kippen zijn bang van middel grote tot grote voorwerpen, wat kan ik daar aan doen?

Ik heb 2 kippen en ze zijn niet bang voor mij, want ze komen gewoon uit mijn handen eten (zie foto) en als ik naar buiten kom komen ze al naar de deur gerend, maar als ik iets vast heb zijn ze er erg bang, ook al is het maar gewoon een potje met eten in vooral als ik het in hun omheining wil gooien, ze denken dan altijd dat het op hun gaat vallen,
kan ik hun leren om niet bang te zijn van voorwerpen dat dicht bij hun in de buurt komen, en hoe?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Laat zien dat er in dat bakje eten voor hun zit. Dus gooi het eten niet meteen over de omheining maar hou het bakje zo voor hun in het zicht, dat ze kunnen zien wat er in zit. Misschien komen ze er dan voorzichtig uit pikken.
Doen ze dat niet strooi eerst dan wat uit, maar niet alles. Als het op is laat je het bakje met eten weer zien. Misschien dat ze op de manier er aan wennen dat dat bakje iets positiefs betekent en dat ze er niet bang voor hoeven zijn.