grommen kan ook een reactie op pijn zijn, dus let erop of je kat ergens pijn heeft.
Mijn kat gromde en bleek een blaasontsteking te hebben
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien voelt ie zich snel aangevallen. Is hij schrikachtig en bang. Was het een zwervertje toen je hem kreeg of heb je hem uit een nestje? Dat kan wel verschil uitmaken...Mijn poes was een zwervertje en had ook rare kuren maar nu wordt ze steeds liever en voelt ze zich op haar gemak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jouw kat kan iets horen wat jij niet waarneemt... en daarop reageren.
het gehoor van een kat is namelijk vele malen beter dan van de mens.

uit onderstaande bron:

Katten kunnen uitstekend horen en zijn in staat
frequenties tot 40 kHz of hoger waar te nemen.
Ter vergelijking: een gemiddeld mens hoort frequenties
tot 20 kHz. De oren kunnen 180° draaien. Hierdoor
kunnen geluiden goed gelokaliseerd worden.