Als ze het leuk vinden, zullen ze het vanzelf ontdekken.
Ratten zijn echter een stuk intelligenter dan muizen en hamsters (voor wie die dingen eigenlijk bedoeld zijn), en zullen eerder door hebben dat het nergens toe leidt, en verveeld raken.

Beter voor ratten is ze voortdurend nieuw speelgoed te geven dat ze lekker kunnen slopen. Doosjes, WC-rolletjes, kleine huisjes, hangmatjes, dat werk. En laat ze gewoon lekker af en toe in de / een (goed afgesloten) kamer op ontdekkingstocht gaan. 'Doolhoven' en parcoursen (liefst met wat lekkers op het eind) van latjes, touwen en buizen vinden ze ook heel leuk.

Zorg ook voor een groot genoeg hok, zodat de verveling niet te snel toeslaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
dikke plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje :)

Andere antwoorden (1)

Niet. Dat doen ze als het goed is vanzelf. Knaagdiertjes lopen van naturen veel en zullen uit hun zelf het rat vinden.