hoe werkt anticonceptie bij een hond en is dit mogelijk in mijn in deze situatie(zie uitleg)?

ik heb momenteel een reu van 1,5 en ben opzoek naar een vriendinnetje voor hem omdat ik denk dat hij behoefde heeft aan meer sociale contacten en een speelmaatje. nou heb ik een geschikte teef gevonden die in januari 1 word en zijn we samen bij haar op bezoek geweest ze hadden het heel erg leuk samen en gingen helemaal los alleen probeerde mijn hond haar de hele tijd te dekken. zij is niet gecastreerd en hij ook niet ik zou ooit wel een nestje van hun samen willen maar nu nog niet. zij is nog niet loops geweest en nou vroeg ik mij af hoe anticonceptie werkt bij honden om "ongelukjes" te voorkomen en of dat mogelijk is in deze situatie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Er is een prikpil voor de teef.
Maar wat ik daarover lees is niet best.
Moeilijk om het tijdstip te bepalen.
Indien de prikpil op het correcte tijdstip wordt gegeven is er relatief weinig gevaar, maar als de correcte tijdstippen niet gerespecteerd worden is het gevaar voor het ontwikkelen van een baarmoederontsteking zeer groot.

Lees er hier meer over:

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?f=16&t=65402

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik adviseer in ieder geval:
Overleg met je dierenarts!

Toegevoegd na 3 minuten:
Lees ook dit:
http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/huisdieren/hond-pil.43415

Toegevoegd na 5 minuten:
En hier nog wat informatie over "chemische castratie", door middel van injecties of een implantaat.
Ook al niet erg gezond....

http://www.dierenkliniekbornego.nl/?nl/informatie_hond/4/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de traditionele anticonceptie heeft bijwerkingen die niet misselijk zijn, en ik zou mijn dier daar niet aan bloot willen stellen.
veel veiliger is een suprelorin implantaat, al heeft dat als nadeel dat je de werkingsduur niet precies kan voorspellen.

http://diergeneesmiddelen.info/index.php/bijsluiters2/17-hormoonpreparaten-hormoonpreparaten/56-suprelorin-implantaat
Rieneke1
11 jaar geleden
Zomaar een nestje op de wereld zetten heeft geen enkele zin.
Als het dieren zijn zonder stamboom en/of de vermenigvuldiging is alleen gepland in eigen belang omdat 'het' zo leuk is, dan moet je er niet aan beginnen.

Je krijgt een gefrustreerde reu die agressief kan worden als een dekking constant door de teef wordt afgewezen omdat ze er nog niet aan toe is. Bovendien moet je een teef niet bij haar eerste loopsheid laten dekken. Dan is ze er nog niet aan toe.

Alles bij elkaar zou het veel beter zijn als je je eigen reu in dit geval zou laten castreren.
Voor de teef zou castratie (heet ook zo) beter zijn als er niet gericht met haar gefokt gaat worden. Het voorkomt mammatumoren in de toekomst.

Ga eerst eens heel veel over dit onderwerp lezen. Dan kom je beslagen ten ijs.

Het 'dekken' van jouw reu kan ook een daad van overheersing zijn. Hoeft niet seksueel getint te zijn, maar dat hangt af van zijn leeftijd. Kortom er is nog een heleboel kennis te vergaren.

Toegevoegd na 1 uur:
Doormiddel van een tijdelijk chemische castratie kan je de hond aan zijn dekdrang laten helpen. Dit s natuurlijk geen oplossing. Eigenlijk wordt een chemische castratie gedaan om erg agressieve honden te behandelen om te zien of de agressiviteit afneemt alvorens ze definitief te castreren.

Castratie voor een reu is eigenlijk heel hondlievend als de hond niet wordt ingezet als dekreu om een ras te verbeteren of in stand te houden.
Ivana
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
+