werkt een dazenval, en waarom werkt zo een ding?

Toegevoegd na 4 uur:
Zie bijvoorbeeld: http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js.htm?http://www.paardnatuurlijk.nl/webwinkel/dazenval.htm

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je zo'n zwarte toeter met een bol er in?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, die bedoel ik.

Het beste antwoord

Ja, een dazenval werkt!

- de zwarte bal wordt warm in de hitte (net als een "paardenlijf") en trekt de dazen aan.

- dazen kunnen alleen horiontaal of omhoog wegvliegen, niet naar beneden.
Dus zodra ze op die zwarte bal komen, kunnen ze alleen nog in het witte net vliegen als ze weer weg willen. Dat net loopt taps toe, naar boven en bovenin komen ze vervolgens in een val, een soort fuik, waar ze alleen IN kunnen en niet meer UIT.

PS mocht je er een willen, kijk dan eens op BOKT.nl, daar hebben mensen die vallen zelf gemaakt van een skippybal, spuitbus, gaas, hoepel en een fles.
Om te kopen zijn ze nl erg duur.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze komen boven in de val in een bakje, waar ze dus niet uit kunnen.
Dat bakje moet je dan af en toe leegmaken.
En je kunt er ook een gif in doen, dat ze sneller dood gaan.
Anders blijven ze behoorlijk lang leven in dat bakje. :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wij hebben er zelf een gemaakt,twee jaar geleden,van een bollamp die er toch nog lag en zwarte verf,en een stuk vitrage er omheen.En natuurlijk een fles met water om ze te vangen,het werkt super.Plus dat er dit jaar minder waren.