ik heb een jongen kitten vaak kan ik haar gewoon aaien maar ook heel vaak wil ik haar aaien maar dan bijt ze waarom doen ze dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (5)

ik vrees dat dit alweer een kitten betreft wat veel te vroeg uit het nest is gehaald.
tussen 8 en 15 weken leren kittens veel over omgaan met frustratie en rekening houden met de grenzen van anderen.
jouw kitten heeft waarschijnlijk niet de kans gekregen dit te leren.
speel in ieder geval nooit met je handen, die zijn alleen om te aaien.
bijt ze, trek dan terug zodra dat kan, en negeer het kitten eventjes.
bedenk verder dat katten vaak en kort aaien het fijnste vinden, niet af en toe lang zoals wij het doen.
en kijk goed naar je kitten, vaak zie je al aankomen als ze het beu zijn, zeker als ze iets ouder zijn.
en verder, speel veel met een hengeltje of veter, zodat ze zich goed uit kan leven.
Rieneke1
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
ik zeg ook zodra dat kan, en dat is op het moment dat het kitten ontspant, had ik erbij moeten zetten, bedankt!
Ze speelt waarschijnlijk met je.
Aaien kan ook erg "grappig' en uitdagend zijn.

Je kunt je hand tot een vuist maken, dan komen de tandjes en nageltjes niet diep je huid in (en doet het geen pijn).
Hou je vuist heel stil, zijn bijten houdt dan erg snel op. (paar seconden)

Vaak kan je het ook zien aankomen,
- oogjes worden groter, pupil vergroot
- staart gaat heen en weer, soms alleen het puntje (dit is geen boos-zwiepen)
- lijfje gaat aanspannen, bewegen,

Je kunt dan rustig je hand gewoon weghalen of stil houden.
Totdat de (speelse) spanning weer voorbij is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb dit ook gehad met mijn vorige kittens je moet je geen zorgen maken ze wil gewoon spelen dus maak je geen zorgen dat er iets mis is zoals te vroeg uit het nest gehaald
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien is ze aan het wisselen, weet niet hoe oud ze is? Maar het beste is om verschil te maken tussen aaigereedschap en speelgereedschap. Hengeltjes, balletjes, muisjes en aaien met je handen. Let tijdens het aaien ook op de overige lichaamstaal van het dier, misschien geeft ie wel signalen dat ie het zat is die je nog niet herkent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk niet dat ze doorbijt of wel? Kittens willen spelen! en dat doen ze door speels te bijten en te krabbelen. Als je daar niet tegen kunt, moet je niet aan katten beginnen.