welke hond is voor mij geschikt ?

Ik wil graag een amerikaanse stefford.
Maar die worden zo groot een breed.

Zijn er zulke uiterlijk honden maar die niet extreem groot/breed worden ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is Amerikaanse Stafford.

Het beste antwoord

Vind je het leuk dat mensen bang zijn voor je hond?
Waarom wil je een hond met een agressief uiterlijk?
Neem een hond waarvan het karakter je bevalt en bij je past, dat is veel belangrijker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

een engelse stefford is volgens mij iets minder breed en groot, en dan hebben we nog de boxer als je van de snuit houdt.. hebben ook een mooi postuur..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eh, wat denk je van 1 van m'n tekkelbroertjes! We zijn welliswaar klein maar reuzedapper! We hebben wel een eigenzinnig karakter. Enne, als we samen zijn hebben we dikwijls over vrouwelijke aandacht geen tekort. Woef!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL +1
De Engelse Staffordshire Bull Terrier is een optie.

Een Am Staff is geen hond voor beginnende hondenbezitters. Een hond moet ook qua karakter en temperament bij je passen. Uiterlijk is dan van ondergeschikt belang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou nog afwachten of zijn ouders het ook willen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Loes, Zoals je aan mijn avatar ziet is de Stafford niet mijn type hond. Maar de vraag van Dirk was welke kleinere hond het voorkomen van een Am Staff heeft. Daar heb ik antwoord op gegeven. Evengoed blijft het leuk om stoere kerels te zien met het hondje van vrouw/moeder. Daar loop je dan met je eigen Staff en Fifi... :0)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@daddyrebel, het antwoord wat ik gaf was met een knipoog naar de vraagsteller. Ik vond die vraag wel grappig, hij is pas 14, vandaar ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het duurde even, maar ik begrijp het nu. Mijn reactie was een beetje raar.
De leeftijd kan ik op de mobiele site van GV niet zien. Ik type vaak met mijn PDA, vandaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij heeft het ooit eens aangegeven, ik moet bekennen dat hij zei, dat hij toen 16 was!
Enne, nee hoor, vond het geen rare reactie van je :)
Ga eens in een asiel kijken, er zitten daar zoveel leuke honden te wachten op een baasje. Loop eens rond , kijk bij welke hond je een goed gevoel krijgt.
Het gaat niet om hoe de hond eruit ziet maar hoe jullie elkaar aanvoelen en dat merk je snel genoeg.
Je kiest je vrienden toch ook niet op hun uiterlijk, met honden is dat net zo. Een hond is een maatje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Staffordshire Terriër is zeker geen beginners hond, vooral de Amerikaanse variant niet. Deze honden worden helaas te vaak genomen omdat ze 'status' geven. Alleen voeden mensen deze honden niet (of slecht) op of maken er vechthonden van.

Staffordshire Terriërs worden prachtige lieve en sociale honden als je de juiste opvoeding weet te gebruiken. Hier gaat heleboel energie in steken.

Ik kan je een deskundig advies geven over welk ras bij jou zou passen maar daarvoor heb ik wat meer informatie van je nodig (o.a. wat je ervaring met honden is, wat je in een hond zoekt, gezinssituatie, andere huisdieren aanwezig?, werk/geen werk?, enz.).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van een Basset hond nemen ,Lief maar zo ondeugend
kijk eens bij bassetherplaatsing.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier vind je ALLES over rassen, opvoeding, fokkers enz.
Ga eerst eens een week lezen, koop een paar boeken of leen ze. Bereid je er op voor, desnoods een jaar lang. Maar koop of neem nooit een hond in een impuls.
Er zijn wel impuls truien en schoenen en planten of zo, maar nooit impuls dieren. NOOIT.
Ivana
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed advies +1
Misschien wel een saai en suf antwoord, maar kijk eens in het asiel. Rashonden hebben misschien wel wat voordelen maar ook veel nadelen!
Het grote voordeel van een rashond, is dat je al, hoewel gering, kan inschatten wat voor hond je in huis neemt. Een waakhond, gezinshond of jachthond en dus hoe je de hond op moet voeden.
Maar, er kleven ook veel nadelen aan een rashond in huis nemen; veel rassen hebben aandoeningen door het fokken en creeëren van het ras. Ik raad je niet direct af om een rashond te nemen (ik heb tussen mijn 'vuilnisbakken' ook veel rassen lopen), alleen verdiep je wel echt in het ras, en ook dus de nadelen die eraan kleven (voorbeelden van echt zieke rassen zijn cavaliers en mopshonden).

Een wat gerichter antwoord: wat vind je dan mooi aan het uiterlijk van een amstaf? Het is dus niet het grote, brede uiterlijk. Maar je wat dan wel? Misschien een kruising tussen een amstaf en boxer? Hoewel een boxer dan juist weer een voorbeeld is van een minder gezond ras.
De meeste honden die een gelijksoort uiterlijk als een amstaf hebben, zijn juist ook erg breed en gespierd. Zo zit het nou eenmaal in elkaar.
Ik denk dat een kruising tussen een amstaf en een wat minder overgespierde hond; bijvoorbeeld een retriever of herdershond is wat jij zoekt. Hiervoor kan je het beste naar het asiel gaan.