Een rondje over het internet levert het volgende op:
''De gemiddelde leeftijd ligt op 14 jaar. De levensverwachting van het ras is echter hoog: 17 jaar is geen uitzondering''.

Andere websites beamen dit feit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou kunnen wat hier wordt beweerd, maar als de chihuahua een dwergvorm is, is de levensverwachting minder.

Extreme vormen in de fok hebben altijd te kampen met genetische afwijkingen, wat niet ten goede komt aan de levensverwachting.

De leeftijd die een chihuahua bereikt is dus afhankelijk van zijn stamboom, de gezondheid van het fokmateriaal en de maat waarin gefokt wordt. Goed gefokte dieren zouden een gemiddelde leeftijd van 15 jaar kunnen halen.
Ivana
14 jaar geleden
De levensverwachting van de mens stijgt, maar dat geldt niet alleen van ons. Ook onze huisdieren blijven steeds langer dan een decennium samen met hun baasjes. De band wordt sterker, vooral met dieren die ouder zijn.
Volgens de statistieken gaat het goed met onze huisdieren, ze worden steeds ouder. De levensverwachting van de kat is in slechts 20 jaar bijna verdubbeld, een hele prestatie! In diezelfde periode kwam er voor de hond ruim 3 jaar bij. Deze vooruitgang heeft echter niet alleen te maken met betere kwaliteit van voeding, regelmatige bezoekjes aan de dierenarts en preventieve gezondheidszorg door inentingen, al vormen deze zaken wel een heel belangrijk onderdeel. Ook beweging, sport en spel en veel aandacht houden het dier fit. We geven u 10 waardevolle tips voor een lang huisdierenleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf een chihuahua, en die word 13 januari 13 jaar, helaas heeft hij wat last van zijn poten en heupen en slaapt hij wat mee, maar verder is het gewoon een gezond hondje, hou oud de gemiddelde chihauhau word is rond de 16 /17 jaar oud, maar dat ligt wel aan de mate waarin het doorgefokt is, wat helaas nog maar alteveel gebeurt.

Als je hondje gezond dan kan het misschien nog wel een oudere leeftijd halen, de dierenarts vertelde mij laatst dat hij een chihauhau in de praktijk had van bijna 20 jaar dus het kan wel.