Wat is er mis met onze kippen?

Onlangs vonden we een dode kip in onze ren.
Het was één van onze nieuwe kippen, ze zijn dus nog jong.
Vandaag heeft mijn broer één van de nieuwe kippen zien sterven; de oude kippen (ze spelen de baas over heel de ren) pikten in haar en ze krijste ook. Toen nam het krijsen steeds meer af en bewoog haar vleugel nog even. Toen was ze dood. We vinden dit erg vreemd, want ze zijn nog jong. Misschien pikken de 'bazen' hen dood! Of is het misschien een ziekte?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nieuwe kippen moet je niet gelijk bij de oude kippen in het hok plaatsen.Kippen hebben een rangorde in het hok,Ze moeten erg wennen aan elkaar en dat lukt soms wel ,als ze kunnen vluchten.Ook voor besmettingsgevaar is het beter om ze eerst apart te zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je kippen houd, dan verdiep je je toch eerst in bepaalde dingen? En dit onderwerp is trouwens ook heeeeeeeeeeel makkelijke te googlen, vooraf. Sorry, maar dit is weer typisch zo'n gevalletje van niet na denken.....zonde....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik HEB dit gegoogled, maar ik vond niets. Dat doe ik trouwens altijd eerst voordat ik het op deze site zet...

Antwoorden (2)

Kippen hebben een pikorde. Wanneer je nieuwe kippen in een bestaande ren zet, worden de nieuwe kippen doodgepikt. Heeft dus met de rangorde te maken, die door de komst van nieuwe kippen wordt verstoord. Persoonlijke zou ik de nieuwe kippen eruit halen voordat deze ook worden doodgepikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat jouw ren te klein is.Als je nieuwe kippen aan de pikorde wil toevoegen ,moet je er op letten dat ze kunnen vluchten uit de situatie.Dit kan niet met een kleine uitloop.