door consequent haar van je kleren af te halen, "nee" zeggen en haar eventueel oppakken en iets verder wegzetten.
Niet 1 keer toelaten "voor deze keer"want dan leert ze het nooit af
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Tik op zijn bek geven, elke keer dat hij dat doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jc54
11 jaar geleden
Dat kan zonder tikken ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is verschil in tikken hé, wil niet zeggen dat je moet slaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, en je dan verbazen dat de hond vals wordt...
Je kunt ook de " bijtrem" proberen: ze bijt immers in je kleren.
Zodra ze " bijt" geef je zelf een gilletje.
Dat doen puppies bij mekaar ook, om aan te geven dat de bijt te hard is. Bij het spelen.
Ze zal van je gilletje schrikken en stoppen met het bijten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas heb je dit gedrag al 9 maanden toegestaan, dus je zult het haar moeten afleren en dat is wat lastiger dan als je het meteen had geregeld. Zij denkt nu namelijk, dat het okee is. Is ook logisch, omdat honden elkaar bij het spelen ook in het vel pakken.
Zodra ze je kleding te pakken heeft zeg je met harde stem "nee". Je pakt haar bek met 2 handen, 1 op de boven- en 1 op de onderkaak, doet die iets open, zodat ze loslaat. Direct geef je haar een speeltje. Pakt ze dat aan, dan zeg je met blije stem "goed zo" of zoiets. Beloon haar met een aai.
Dit moet je consequent volhouden en niet 1x toestaan, dat ze je kleren pakt.
Mooiste is, als je het voor kunt zijn....dus zodra ze aanstalten maakt om je kleding te pakken, meteen hard "nee" zeggen en haar daarna haar speeltje aangeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank!