Hallo kan iemand mij helpen met mijn kardinaaltetra? 1 van mijn tetra heeft een hele dikke buik en sluit zich af van andere weet iemand iets?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.3K

Antwoorden (4)

Je visje kan zwanger zijn! Ook is het mogelijk dat je vis buikzucht heeft. Voor de symptonen moet je even het internet raadplegen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit lijkt op buikwaterzucht, en ik vrees dat dit visje daardoor heel snel dood zal gaan want er is meestal niets meer aan te doen. Meestal willen ze ook niet meer eten als ze dit hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammer dat de foto's niet echt duidelijk zijn. Ik zou al niet durven zeggen of het nu wel of geen buikwaterzucht is. Een andere ziekte is ook mogelijk en voor hetzelfde geld is er niets aan de hand. Het ene visje is nu eenmaal dikker dan het andere en heeft andere kenmerken. Ga er maar niet vanuit dat het visje zwanger is. Wil je kardinaaltetra's in paarstemming krijgen moet je al erg zacht en zuur water hebben. Bovendien bevruchten ze de eitjes na het afleggen.

Zet het diertje apart, als het dan iets besmettelijk is loop je daar al geen risico op. Neem dan rustig de tijd om het dier verder te observeren. Wordt het erger? Dan kan je er wel van uitgaan dat er iets aan de hand is, dat het diertje ziek is.

Kijk ook eens naar je andere kardinaaltetra's (hoeveel heb je er eigenlijk?), want meestal hebben de vrouwtjes een dikker buikje dan de mannetjes, misschien staar je je blind op de dikke buik van het visje maar is het gewoon een vrouwtje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit visje heeft waarschijnlijk waterzucht. als ik jou was zou ik het visje in een bakje water stoppen in in de vriezer leggen. dit heeft de zelfde invloed dan het laten inslapen van een kat en een hond. als je dit visje in het aquarium laat zitten en het is inderdaad waterzucht, gaan al je vissen hier aan dood. waterzucht is het zelfde als bof alleen leid dit tot het exploderen of imploderen van de vis en dat is erg kru. naja veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En invriezen is niet cru? Overigens is het goed mogelijk als het visje terug ontdooit dat het weer rondzwemt. Wil je euthanasie plegen op een vis, gebruik dan kruidnagelolie.