Hond blaft 's avonds alleen thuis, wat kunnen we hier aan doen?

Hallo, ik heb een vraag en hopelijk kunnen jullie helpen! Onze chihuahua van 3 jaar oud blaft, jankt en piept als we 's avonds weg zijn. De buren zijn dit goed zat en wij weten niet zo goed wat we moeten doen. We hebben twee honden, de een blaft nooit en de ander blaft alleen maar... Als we 's avonds weg zijn dan gaan we meestal uit eten en zijn dan 2, max. 3 uurtjes weg. Ik ben vaak thuis dus ze zijn niet vaak alleen en als ze alleen zijn dan is dit niet langer dan 4 uurtjes. Volgens de buren begint het geblaf niet meteen maar ongeveer een uur/ 1,5 uur nadat we weg zijn gegaan. 20 seconden weggaan om te trainen werkt dus niet omdat het geblaf niet gelijk gebeurt. Het gekke is dat mijn hond overdag niet blaft, alleen 's avonds. Ik heb al van alles geprobeerd; trainen met een gedragsdeskundige, bach bloesem therapie... Niets lijkt te helpen en ik ben zowat ten einde raad. Wat kunnen we doen om het blaffen, piepen en janken af te leren als dit gebeurt als we al een tijdje van huis zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien enkele uren jullie stemmen opnemen en dan laten afspelen, misschien trapt je hond er wel in? :)

Antwoorden (4)

Plaats je hondje in een bench en zet de hond in een donkere kamer met een radio zachtjes aan ... Zo doet mijn zoon het ook en hun hondje blaft niet meer omdat het de radio hoort en zo meer het gevoel heeft dat hij iemand hoort en op zijjn gemak voelt Miss een idee!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Ja ook goed idee van de radio aan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Hebben wij ook altijd gedaan, werkt prima.
Ditzelfde advies een keer gegeven aan iemand met een blaffende hond tijdens zijn afwezigheid: probleem opgelost!
Je kan de hond laten wennen aan een transportmand.
Zet hem open de kamer en laat je hond er aan wennen.
Dan laat je hem er in zitten met het deurtje open,
en alleen als jij zegt dat hij eruit mag, mag hij er weer uit.
Uiteindelijk doe je het deurtje dicht voor even en laat hem er weer uit.Dan raakt hij gewend aan de mand.

Zo creeer je een nest voor je hond en worden ze hier ook rustig van omdat ze geen activiteiten kunnen ondernemen.
Leg een lekkere gedragen trui of wat anders in het "nest", waar jouw geur aan zit, dat geeft een veilig gevoel.
Misschien werkt het.

Succes!

(Net vanmorgen op tv gezien bij Cesar Milan.)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zet een draagbare radio op een stevig volume. Dan een verlengsnoer naar de buren. Elke keer als je hond blaft, stoppen de buren de stekker in stopcontact zodat de radio aanspringt. Hond schrikt er telkens van. Na enkele keren snapt ie dat ie stil moet. Succes verzekerd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de hond is nooit geleerd om alleen thuis te blijven en blaft en jankt derhalve om zijn ongenoegen te uiten.
wil je dit veranderen, zijn er meerdere mogelijkheden.
een daarvan is de hond in de gang in zijn mand achterlaten en na 5 minuten terug komen.
hond gedag zeggen en gewoon doorgaan, naar de keuken koffie drinken en na een kwartiertje door de gang, hond in de mand de deur uit en na een half uur terugkomen, hond gedag zeggen naar de keuken/kamer koffie drinken en na een uurtje weer naar buiten, nu voor een uur. zelfde verhaal.
de volgende dag herhaal je dit en uiteindelijk bouw je het uit naar een halve dag en nog later naar een hele dag (7 à 8 uur maximaal, ervoor uitlaten en er na weer meteen weer uitlaten). als je dit gedaan hebt moet de hond begrijpen dat je terugkomt, want daar gaat het om het is verlatingsangst.

succes!