iemand ervaring met een volwassen rotweiler en kind van 3 jaar?

Ik vraag mij af of een rotweiler van 2 en een kind van bijna 3 samen kunnen?heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wel samen, maar nooit samen alleen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Engeland hebben Rottweilers dezelfde slechte naam als pitbulls hier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou best goed kunnen gaan tussen jullie kind en deze hond. Maar besef goed dat er ook kindjes komen spelen, nu en/of in de toekomst. En dan kunnen er heel nare dingen gebeuren als de hond niet goed zijn plaats weet. Deze "vreemde" kindjes horen niet bij de roedel en is het oppassen geblazen!
Dit heb ik ervaren toen mijn zoon toen hij plm. 6 was is overkomen met een rotweiler toen hij bij een vriendje ging spelen. Dit terwijl mijn zoontje bekend was met een hond thuis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
P.s. En mijn kind geleerd was respectvol om te gaan met dieren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook nog, de meeste honden die in het asiel zitten, zijn daar niet voor niets. Niet dat die beesten daar iets aan kunnen doen hoor, maar meestal hebben baasjes het niet helemaal goed gedaan.
Als jij thuis moet beginnen een hond te heropvoeden, lijkt me toch wel moeilijk met zo'n jong kindje erbij.
Ivana
11 jaar geleden
De afdeling diergeneeskunde van de rijksuniversiteit Utrecht heeft een betrouwbare test ontwikkeld om de zien of een hond betrouwbaar is bij kleine kinderen. Uiteraard moet je je daarna wel houden aan alle voorschriften omtrent het samengaan van kind en hond. Deze test wordt ook gebruikt om te zien of honden meegenomen kunnen worden in een klas met kinderen om kinderen te leren hoe ze een hond wel/niet moeten benaderen (het vroegere Oscar en Rufusproject).
Je kunt daar informatie inwinnen om de asielhond te laten testen. Misschien weten ze adressen waar deze test elders in het land ook wordt gedaan.
Deze test is 100% betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe kan een test met dieren 100% betrouwbaar zijn? als je zou zeggen 99% zou ik zeggen: mooi, beter kan niet! maar 100%, dan heb ik mijn twijfels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat vind ik ook maf jodokus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hond en kind samen is altijd een risico. Ook al zijn ze grote maatjes er kan altijd wat gebeuren (schrikgedrag, angst). Wij hebben een tatra. We houden ze altijd apart behalve als we er bij zijn.
Ivana
11 jaar geleden
Ik heb indertijd de cursus Oscar en Rufus gevolgd. Als er ook maar voor 1% werd getwijfeld aan de betrouwbaarheid van de hond na afleggen van de test, werd hij niet toegelaten bij het project. Immers, je moet dan in klassen verschijnen met 25-30 kinderen, die gillen, springen en de hond willen aanraken.
De ingezette honden moeten dan hoogst stabiel en betrouwbaar zijn. De test is daar speciaal voor ontwikkeld. Als je me niet geloofd neem dan contact op met Nienke Endenburg - Diergeneeskundige Universiteit Utrecht.

Antwoorden (3)

Dat is geen enkel probleem. Er zijn alleen wel een aantal "maren" aan verbonden!

- alleen als de leider/eigenaar de hond goed onder controle heeft; liefst ook veel ervaring heeft met honden
- het kind niet alleen gelaten wordt met de hond. Dat heeft niks met het ras te maken, maar dat vind ik, omdat een dier altijd kan uithalen als een kind hem pijn doet bijvoorbeeld. Altijd het zekere voor het onzekere nemen in dit soort situaties.
- Als het kind meteen leert, dat de spullen van de hond niet speelgoed is voor hem/haar en ook leert de hond geen pijn te doen.
- Als de hond leert, dat het speelgoed van het kind niet van hem/haar is.
- Als de eigenaar de hond leert, dat hij de laagste in de roedel is en het kind altijd boven hem staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
prima antwoord wendy: plus!
jodyenboyke
11 jaar geleden
+
vraag me wel af, of de 2-jarige hond opgegroeid is met kinderen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat vroeg ik me ook af... Als dit niet het geval is zou ik er niet aan beginnen. Sowieso een volwassen hond waarvan je de achtergrond niet goed kent misschien niet heel slim om bij een kind van 3 te huisvesten. Kinderen gaan meestal niet zachtzinning om met honden is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank jullie wel voor de reacties en de plusjes. Wat ik uit de vraag begrijp is deze hond in ieder geval niet met dit kind opgegroeid, omdat vraagsteller anders deze vraag niet zou hebben lijkt me ;-)
Een hond leert ontzettend snel, maar moet gewoon een hele goede leider hebben, die weet hoe om te gaan met honden. Maar dat geldt eigenlijk altijd, zeker als er kinderen bij zijn. Weet je Nanda77: kinderen moeten leren van dieren af te blijven en dat is niet onmogelijk. Uiteraard als er volwassenen bij zijn is het prima, gecontroleerd. Maar het kind moet heel goed weten wat wel en niet mag. En dieren pijn doen is een absoluut nee wat mij betreft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties, volgends hij asiel en de vorige eigenaar van de rotweiler kan hij met kinderen, en ik ben vandaag met de kleine bij de rottweiler in het asiel gaan kijken en ze reageerde perfect op elkaar!De hond reageerde niet fel, en de kleine vond het alleen maar mooi en blafde gewoon terug waar de hond ook niet fel op reageerde.
En we gaan deze week nog een paar keer langs, dus kunnen ze nog meer wennen aan elkaar.. en als de hond hier dan uiteindelijk komt laten we ze langzaam aan elkaar wennen en houden we eerst een beetje afstand tussen de 2, maar dat moet goedkomen, vreg me alleen af of een rotweiler en zon kleintje wel samen gaan.. maar heb veel info gekregen en gelzen en foto's en filmpjes gezien van rotweilers met babys etc en dat gaat prima, zolang de hond weet wie de baas is .. en het kind weet dat de hond geen speelgoed is kan het niet fout gaan denk ik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Jennybenny: heb jij ervaring in het omgaan met een hond, het leiden van een hond?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kind moet van dieren afblijven?! Lijkt me heel raar... Je hebt t over een huisdier die mag toch geaaid worden mee gespeeld worden en daarin bedoel ik dat kinderen niet altijd zachtzinnig zijn. Ze bedoelen het dan niet zo maar een hond kan dit anders zien. En ik heb t al helemaal niet over pijn doen van honden geloof ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn reactie was bedoeld voor Wendy..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Nanda77: gecontroleerd aaien natuurlijk wel, dat schreef ik ook. Daarmee bedoel ik, dat de ouders of een volwassene erbij is en meteen kan ingrijpen als het kind iets doet dat niet kan. Het is in mijn ogen ook heel belangrijk, dat kinderen leren om met dieren om te gaan.
Maar spelen met dieren: daar ben ik tegen. Spelen doe je met knuffels.
Dat is ook vaak het probleem: een kind van 3, zoals van vraagsteller, kan nog niet de gevolgen overzien van haar spel en de reactie van een hond en als het fout gaat moet de hond weg. JUIST dus, omdat kinderen het meestal niet zo bedoelen.
Zo'n wiebelende staart is natuurlijk heeeeel interessant, daar kan je vanalles mee doen in de fantasie van een kind. Maar dat gaat vaak niet samen met de belevingswereld van een hond èn het kan zeer pijnlijk zijn. Het kind kan de lichaamstaal van de hond niet zien (een hond waarschuwt altijd ruim van tevoren) en een beet kan het gevolg zijn. Dat gebeurt vaak, en dan heeft de hond het dus gedaan, terwijl het gedrag van het kind de oorzaak geweest is.
Gevolg: kind een hondenbeet en bang voor honden (vaak voor de rest van het leven) en de hond weg, want die is (m.i. vaak onterecht) vals. Lang verhaal om te proberen duidelijk te maken wat ik bedoelde ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je begint aan een hond met een klein kind en van alle rassen die er zijn moet je beginnen met een rotweiler? Zo'n grote hond, als het mis gaat gaat het ook goed mis. Verder heeft een asiel over het algemeen geen betrouwbare info over de achtergrond van dieren, iemand die daar een dier brengt zal echt niet zeggen dat het dier waarschijnlijk niet te vertrouwen is met kinderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@weny: klopt helemaal.
@pelle: mee eens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus pelle
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij hebben ervaring met honden, en natuurlijk laat ik de kleine niet alleen met de hond, we gaan ook eerst nog een paar ekeer met de hond wandelen en kennis maken in het asiel voor hij mee gaat.. maar de kleine is al eerder met grote honden in contact geweest en ging altijd goed, hij is misschien klein maar niet dom, we hebben zelf ook een kat gehad ging altijd goed en hij weet dat een hond geen speelgoed is.. en dat hij het alleen mag aaien.. wat de kleine vaak doet met honden van andere is de bal gooien.. samen spelen dus.. ik vind dat je natuurlijk wel een beetje vertrouwen moet hebben in je kind ook en je kind zeker niet moet onderschatten.. als ons kind nog nooit eerder grote of kleine honden had gezien en ermee had gespeelt zou ik nooit aan een hond beginnen.. maar de kleine gaat deze hond in het asiel ook vaker zien en er kennis mee maken.. dus voordat hij hier komt leren ze elkaar al beetje kennen.. plus de eerste ontmoeting gisteren ging hartstikke goed..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en je moet ook niet vergeten .. rotweilers worden nou eenmaal in negatief daglicht neergezet heel vaak.. terwijl het schatten van beesten kunnen zijn als je maar duidelijk laat weten wie hier de baas is.. en we zullen de hond en de kleine niet meteen de 1e dag al bij elkaar laten hoor.. gewoon rustig opbouwen.. en de vorige eigenaar van de hond heeft gezegd dat hij met kinderen kan.. en gisteren in het asiel ging het indd goed tussen die 2.. en er zijn wel vaker kinderen gweest bij die hond in het asiel ging altijd goed..alleen je moet gewoon goed opletten en ze zeker niet alleen laten.. of meteen in het begin bij elkaar zetten.. ze moeten eerst de kans krijgen aan elkaar te wennen op een afstandje.. er zijn ook zat mensen met rotweilers en kinderen waarbij het ook altijd goed gaat. duidelijke regels doen wonderen zowel voor hond als kind
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Jennybenny: jij stelt de vraag ;-)
En mijn antwoord is ook: het kan zeker, maar.... er zijn wel een flink aantal maren voordat je ertoe kunt overgaan. Rottweilers hebben de naam ja, maar het ligt aan de eigenaar of de hond goed is opgevoed en goed is gesocialiseerd. Geldt voor elke hond en elk ras. En ook als het niet goed is gegaan in de jeugd is er nog heel veel te verbeteren.
Maar je moet wel weten waar je het over hebt: veel kennis hebben van honden, de roedelleider zijn etc.
Waarom neem je eigenlijk geen pup?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja heb je helemaal gelijk in, maar me vriend heeft zelf al een rotweiler gehad in het verleden dus die weet precies waar die aan begint, en ik ken de rotweiler ook van een vriendin van vroeger waar ik dagelijks mee kwam en dus dagelijks die rotweiler zag en uitliet etc.. dus heb ook ervaring ermee..ja klopt maar daarom gaan we ook eerst nog een paar keer langs het asiel om goed na te denken en kennis te maken.. we willen gewoon eerst een paar keer met het beestje hebben gelopen met gezin maar ook alleen zodat we goed kennis kunnen maken met het beestje en zijn karakter..en om meteen ook aan het beestje te laten weten dat wij nu de baas zijn.. we nemen geen pup omdat we vinden dat een hond uit het asiel ook een 2e kans verdiend, en het asiel waar de hond zit die wij willen adopteren daar ben ik gisteren geweest.. en dat beestje kan ze kont amper keren in dat hok en echt veel aandacht krijgen ze ook niet.. dus willen wij dat beestje de liefde en aandacht geven die het nodig heeft.. het asiel vertelde ook dat het beestje lichtelijk gefrustreerd is.. maar dat lijkt me logisch.. het dier is zijn baasje verloren( overleden ) komt van de vrijheid in zon hok.. lijkt me logisch dat het diertje is gefrustreerd.. en heb al veel informatie gezocht en gevraagd over het ras en in het asiel natuurlijk over het beestje.. maar zoals ik gisteren zag hoe het ging is het echt een lieverd.. ook voor de kleine.. nu gewoon even kijken of het de volgende keren in het asiel net zo gaat en dan goed nadenken en hem misschien mee brengen.. het asiel vertelde ook het is een vrolijke lieve hond.. die nu wat gefrustreerd is doordat hij daar zit maar ook hun zijn ervan overtuigd dat als het beetje een nieuwe thuis krijgt die frustratie meteen weer zal verdwijnen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga je iets vertellen, maar zeg alvast bij voorbaat, dat dit een eenmalige ervaring is. Het zeg niks over "jouw" Rottweiler natuurlijk.
Mijn moeder heeft een keer een hond uit het asiel gehaald, een Duitse herder. Was niks mis mee volgens het asiel, lieve hond, kon alleen zijn, kon in een auto etcetc. Kortom: een ideale hond. Hij had ook in het asiel allerlei trainingen gehad.
Ze heeft hem, na een paar keer te zijn gaan kijken, een week mee naar huis genomen om te kijken hoe dat ging (dat kan jij trouwens ook doen hè?).
De hond werd na 4 dagen even alleen gelaten in huis om te kijken hoe dat ging, paar minuutjes. In die korte tijd had-ie de gordijnen van het raam getrokken, lagen de meubels overal: 1 grote ravage.
Mijn moeder kon ook niet naar de wc alleen, de hond raakte dan totaal van de kaart en ging mollen.
In de auto onderweg was het 1 grote ramp en ook daar even alleen gelaten (boodschapje, 5 minuten) en hij had zijn tanden gezet in de achterbank en zat zelf voorin....
Het asiel wist niet wat ze hoorden. Mijn moeder heeft toen besloten deze hond niet te nemen, hetgeen haar enorm veel verdriet heeft gedaan, want de hond was op zich hartstikke lief.
Wat ik hiermee wil zeggen: het asiel weet ook niet alles! Met klem raad ik je aan om heeeeeeel goed alle voors- en tegens te overwegen! Het is natuurlijk prachtig om deze hond een nieuwe kans op een gelukkig leven te geven. Maar noch de hond, noch jullie hebben er baat bij als je hem weer terug moet brengen of als er problemen komen tussen hem en je kind!
Het grote voordeel van een pup is, dat je hem/haar zelf opvoedt en dat hij/zij meegroeit met je kind.
En nogmaals: het kan natuurlijk hartstikke goed gaan!!!
Je bent nu helemaal vol van en enthousiast over deze hond, dat is duidelijk te lezen:-) Kan je nog redelijk objectief ertegenaan kijken?
Het leuke bedenken is niet zo moeilijk, maar zie je ook de eventuele negatieve punten?
Het lijkt me echt heel moeilijk! Wij hebben destijds toch gekozen voor een pup met onze 2-jarige zoon, hoewel wij onze ogen ook gericht hadden op een hond uit het asiel. Wij durfden het toch niet aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap jullie volledig, en wij gaan er daarom ook nog heel goed over nadenken, of eventueel vragen of we hem op proef kunnen nemen voor een week..
dat is inderdaad wel vervelend van die hond bij je moeder.. is natuurlijk nooit leuk om een hond te nemen en weer terug te moeten bregen..
wij hebben ook al negatieve punten op een rij gezet en weten dat er ook een kans is dat het misschien toch niet werkt..hier zijn we ons ook van bewust..
en we zullen zeker geen overhaaste beslissingen nemen.. voor ons is het ook het belangrijkste dat de hond en de kleine goed gaan samen.. Wat is jullie ervaring met een hond uit het asiel ? hebben jullie toen ook bij de hond gekeken of niet?
wij hadden namelijk deze hond gezien op de site van het dierenasiel en daar staat hij al een poos op.. en bij de omschrijving staat hij is een lieve vrolijke hond, kan bij kinderen kan bij katten.. maar toen ik daar gisteren kwam vertelde de werknemen opeens het tegenovergestelde van wat er op de site stond.. ik ben toen in de kennel gaan kijken bij al die honden en ook bij de hond die wij natuurlijk het liefst mee zouden nemen naar huis nemen.. en toen wij binnen kwamen lopen sprongen alle honden op.. van blijdschap lijkt mij want ide honden willen maar wat graag weg daar.. alleen dat vertelde ik dus aan die werkneemster zegt ze.. jaa dat is dominant gedrag van die hond.. dat zou dus betekennen dat al die honden die gisteren opsrongen dominant zouden zijn .. dat klopt toch niet?
naar mijn idee springen ze op van enthausiasme en blijdschap.. alsof alle honden in die kennel dominant zijn.. dat lijkt me heel sterk.. en ze zei ook nog dat de info nog bijgewerkt moet worden.. maar die hond staat al maanden op de site en precies als wij komen kijken mankeert er opeens van alles aan .. een vriendin van mij die vertelde me dat ze ook ervaring heeft met dat asiel en dat ze dan dnie hond afkraken omdat ze hem niet kwijt willen ... ik vind het beetje appart van het asiel dat ze dat neerzetten op de site over de hond en hem vervolgends in het echt naar beneden halen .. ook vind ze ons geen match met die hond .. terwijl ze ons nog niet eens met die hond heeft gezien.. ik denk dat ze te snel dr mening trekt en zelf dominant is.. of is het raar als ik dat denk?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij hebben ervaringen bij 3 verschillende asiels.... en ik heb bij geen enkele positieve ervaringen gekregen.... dat klinkt heel negatief, maar het zijn er maar 3 van heel veel en er zijn uiteraard ook goeie. Zelf zal ik dus de info van een asiel niet vertrouwen, maar nogmaals: dat is zeer persoonlijk!
Wij hebben zeker honden gekeken toen, verschillende keren zelfs en we waren al zover dat we een keuze hadden gemaakt. Dat was een jonge hond van 4 maanden en opeens mochten we die niet meenemen, omdat ik toen 2 uur per dag werkte, terwijl dat in eerste instantie geen enkel probleem was. Ook, omdat we hem mee zouden nemen voor een week aan het begin van mijn vakantie van 4 weken.
Achteraf ben ik wel blij, want we hebben een schat van een pup gekocht en dat is allemaal prima gegaan ;-) Je verhaal over deze hond en dit asiel zou voor mij aanleiding zijn hem zeker te weten niet in huis te halen. Springen en blaffen kan zeker dominant gedrag zijn, maar het kan ook enthousiasme zijn. Dat is ook voor een leek moeilijk te zien. Dat asielmedewerkers een dier negatie afschilderen omdat ze hem willen houden vind ik totale onzin. Ze willen deze dieren natuurlijk zo snel mogelijk aan een goed huis helpen. Dat ze heel goed kijken of de match klopt is ook logisch, omdat niemand erbij gebaat is als de hond weer terug moet. Ja, moeilijk wat je schrijft over die medewerker en haar mening, dat jullie geen match zijn.... je zou ook kunnen denken, dat zij ervaring heeft met deze hond en een gezin met een klein kind niet ziet zitten... in dat geval zou ik er zeer zeker naar luisteren.
Weet je: het gaat natuurlijk om de hond, maar niet in de eerste plaats.... de allereerste is je kind en je vergeeft het jezelf nooit als je kleine gepakt wordt door de hond.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja daar heeft een wel een punt, naja ik ga deze week met een rotweiler kenner kijken bij deze rotweiler en die zei ook.. als de hond je kind echt niet zag zitten had je dat gisteren al kunnen merken, rotweilers zijn wat dat betreft heel duidelijk.. maar hij gaat mee om te kijken .. weet u toevallig waar we dan eventueel een puppy kunnen halen? want ik vind het toch eng een puppy zeker omdat ik veel verhalen heb gehoort dat er veel vaak ziek zijn etc..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je doet hartstikke goed onderzoek vind ik, je gaat niet zomaar wat doen. Dat een kenner meegaat is super gewoon!
Ik ben niet bekend met fokkers van Rottweilers, maar je zou kunnen informeren bij de vereniging van Rottweilers.
Heb die even voor je opgezocht, misschien zijn er meer:
http://www.nrc-rottweiler.nl/index.php Mocht je toch besluiten een pup te nemen, zorg dan dat je alles weet over de opvoeding, want die is zo ontzettend belangrijk!!!
Ook aan te raden is te kijken naar het programma "the dogwhisperer", iedere avond op National Geografic. Cesar Millan laat je vele vele problemen zien met honden en hoe die op te lossen zijn. Vrijwel alle problemen van honden komen door hun eigenaren en zijn dus ook door hen weer op te lossen, vaak middels een deskundige.
Maar als je weet hoe je een pup moet opvoeden, dan is de kans op problemen klein. Heel veel succces!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je toch besluit om een pup te nemen,google dan eerst op hoe de kennel staat aangeschreven want niet iedere fokker die is aangesloten fokt volgens het fokbeleid van de rasvereniging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed punt Maria16, dank!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan Wendy.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het zo vreemd dat je het over een Rotweiler hebt maar dan praat over het beestje of het diertje. Het lijkt wel of je het over een rat hebt ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, of over een konijntje... :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is niet zo bedoeld hoor;) ik vind dat je zelf mag weten hoe je een dier noemt, je kan een rotweiler ook een monster noemen, of een beer.. maja iedereen verschild daarin toch ik bedoel heb in de vraag gezegd dat het om een rotweiler gaat wat maakt het dan uit of ik het in een later bericht naar dezelfde persoon het een diertje noem of beestje, de persoon waar ik dan op reageer weet toch precies waar het over gaat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel Wendy, ja ik vind een goeie voorbereiding en onderzoek heel belangrijk voor ik een hond aanschaf, wil goed voorbereid zijn op wat komen gaat.. iig bedankt voor je hulp , en die link die je stuurde had ik zelf ook al gevonden maar iig bedankt dat je even de moeite hebt genomen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan!
Heel veel wijsheid en kennis gewenst, heel veel plezier met jullie weg naar jullie toekomstige hond èn erna natuurlijk ;-)
Vanessa Hussmann heeft hier ervaring mee. Kijk op bijgevoegde link en kijk bijvoorbeeld in 2011 en dan zie je dit:
March 7 Rottweiler Vanessa Husmann 3 years Killed by family's two dogs[218]
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou in principe maar zo kunnen, maar! ! Dan moet de leider wel écht leider zijn. En laat het kind (= klein) nooit alleen, zou ik zeggen.

Maar ik heb wel een een heel grote maar.
Blijkbaar kan jij een 2-jarige rottweiler krijgen. (en vraag je je af of dat kan bij je 3-jarig kindje)
Waarom wordt die rottweiler weg gedaan?
Meestal is dat geen "goed nieuws" en krijg je dus een moeilijke hond.
Een rottweiler is dan wel erg primitief en sterk.
Dat zou ik persoonlijk NOOIT bij mijn kinderen brengen hoor.

hala maar een lief klein hondje uit het asiel zou ik dan zeggen. Veel leuker voor je kindje.

Succes en wijsheid!

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb zelf een rottweiler van 3 geadopteerd, inmiddels 8 (!!!) jaar geleden. Een geweldige hond! Supertrouw en lief.
Maar in het begin erg moeilijk hoor.
Maar ik heb ook geen kinderen. Anders had ik haar niet genomen. Veel te gevaarlijk. Die honden zijn zo "lomp".

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je reactie.. die hond is weg gedaan omdat de oude eigenaar is overleden, vandaar dat doe rotweiler nu daar zit.. maar volgends de vorige eigenaar is hij goed met kinderen .. alleen de mensen van het asiel zeiden dat hij op dit moment wat lichtelijk gefrustreerd is sins hij daar zit..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi JennyBenny. Ik durf je nu niet zo goed raad te geven hoor.
Rottweilers zijn wel degelijk heel lieve en trouwe honden.
Maar óók vaak dominant.
Als hij goed kon met kinderen, dan kan hij dat wsl ook weer, als hij eenmaal gesetteld is bij jou. Misschien kan je een keer met je 3-jarig kind een dagje in het asiel komen kijken, waar de mensen bij zijn?
Die zien dagelijks allerlei honden langs komen en kunnen beter inschatten of het goed zal gaan of niet. Of misschien kan je iemand meenemen van een hondenclub bij je in de buurt, die hebben er ook vaak zicht op. Bij twijfel zou ik wel naar een andere hond kijken hoor.
Al kunnen kleine "schattige" hondjes ook bijterig zijn!
Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik ben er begin deze week al geweest met die kleine, en toen reageerde de rotweiler er zeer goed op, werd niet agressief of fel tegen mn kleine, maar dit weekend ga ik weer langs en dan gaan we met hem wandelen ( de rotweiler ) en soieso mochten we toch besluiten om de rotweiler de adopteren dan laten we die kleine en de hond eerst op afstand aan elkaar wennen .. alleen het punt is dit asiel is wat betreft die rotweiler heel moeilijk.. ze vertelde dat hij als hele vrolijke en lieve hond binnen kwam maar nu wat lichtelijk gefrustreerd is omdat hij al een poosje daar zit.. waarop een vriendin van mij ( een rotweiler kenner ) tegen me zei, ja dat komt omdat hij daar niet echt de aandacht en liefde krijgt die hij hoort te krijgen.. een dier in het asiel is anders dan een dier in een huis bij vaste mensen .. ze vertelde me ook dat zij haar rotweiler ook uit het asiel had gehaald en dat ze daar ook zeiden nee we vinden jullie geen match met de rotweiler en hij is agressief dit dat.. waarop die vriendin van me antwoorde dat het toch graag wilde proberen met die rotweiler.. en toen de rotweiler eenmaal bij haar in huis was en was gewend was het een super lieve hond, niet meer gefrustreerd , niet agressief hartstikke lief.. ze vertelde me ook dat het dierenasiel wel kan zeggen ja wij kennen de dieren heel goed.. maar een dier in een thuissituatie en een dier in een asiel zit een verschil in vind zij, omdat een dier die namelijk een vast huis heeft en bij een vast gezin hoort heel anders is en veel gelukkiger dan wanneer een dier in een hokje zit met nog veel meer andere dieren en niet de volle aandacht kan krijgen die hij in een thuissituatie wel krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi! Nou, mijn verhaal is eigenlijk precies hetzelfde!
Mijn rottweiler zat bij een manege, ze moest dag en nacht buiten zijn, om te waken. (samen met 2 andere honden) Ze beet alles en iedereen daar.
En ze was erg "vervelend", verstopte paardenborstels, sleepte met paardendekens etc. Toen ze bij mij eenmaal gesetteld was, was er niks meer van dat agressieve en /of vervelende gedrag te vinden.
mensen die haar kenden, van die manege, dachten dat ik een andere hond had. Een metamorfose zogenaamd... Volgens mij kreeg ze daar gewoon te weinig aandacht.
En bij mij is ze 24 uur per dag "onder de pannen". Lekker veel aandacht, binnen in huis. Dus als je zeker weet, dat die hond vrolijk was vóór hij in het asiel kwam, en als je zeker weet dat hij/zij goed kon met kinderen, dan kan je het volgens mij prima doen.
In het begin wel even voorzichtig, want ze zijn echt lomp.
Maar ik denk, dat het wel goed komt bij je. Maar dan moet je wel de regels doen, zoals de 1e reactie op jouw vraag.
Van Wendy H. heel veel succes!