Waarom miauwt mijn kat zonder geluid?

Ze was een zwerfkat en woont nu sinds een week bij ons in huis. Ze is waarschijnlijk zo'n 10 jaar oud. Zou het iets te maken hebben dat ze een zwerfkat is geweest?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

katten hebben een heel persoonlijk mauwtje.
je hebt er met een heel zware mauw, terwijl andere katten een piep als van een kitten produceren.
ook kunnen katten ultrasoon mauwen, en zo eentje heb jij waarschijnlijk.
ze maakt dus wel geluid, alleen jij hoort het niet.
Rieneke1
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk niet dat het wat te maken heeft met dat het een zwerf kat was.
Ik heb zelf 9 katten, waarvan 7 familie van elkaar.
Die familie heeft "vreemde" geluiden.
2 er van zeggen letterlijk NIKS. ook niet, als ze spinnen.
2 andere zeggen "kek kek" in plaats van miauw.
Alleen het geklik achter in de keel eigenlijk.
Ik denk, dat jouw zwervertje ook geen (hoorbaar) geluid maakt. Net als Rieneke zegt.