Moederpoes heel agressief tegen mijn kater, hoe kan dat?

Mijn poes Yara is 6 weken geleden bevallen.. Nu doet ze sinds vorige week zo agressief, als de kater in haar buurt komt, dan krijgt ze een hele dikke staart, rugharen omhoog en vechten ze als een tierelier.. Ze plast dan ook van zich af.. We denken niet dat het aan de kittens ligt dat die er zijn, want die waren niet in de buurt toen ze mijn lieve kater aanviel.. Hij is nogal bang, en rende keihard weg.. Nu als we ze naar 2 dagen weer bij elkaar zetten, krijgen we het zelfde verhaal.. Ze heeft ons ondertussen ook al aangevallen maar dat kwam denk ik omdat we er tussen sprongen.. Heeft iemand hier ervaring mee, en kan me alsjeblieft helpen? We zijn al op het punt om haar weg te brengen naar een zorgboerderij (mijn ouders hebben er 1).. Alsjeblieft help ons, want het liefst heb ik haar bij me! Ik ben ten einde raad..

Groetjes, Denise

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Als een poes kittens heeft, is de belangstelling voor de kater verdwenen, en wordt hij als bedreigend gezien.
Je moet ze een tijdje niet bij elkaar laten. Als de kleine katjes weg zijn, zou ik moeder en vader laten steriliseren cq behandelen en daarna ben je ook van de nestjes af en zullen ze elkaar weer aardig vinden.